Způsob, jakým jsou otevírány střední školy, považujeme za nedomyšlený. Pedagogická komora navrhovala, aby se školy otevíraly postupně po celých stupních. Nejprve by se měl otevřít celý první stupeň základních škol. Pokud se epidemická situace zlepší, po 14 dnech by se měl otevřít celý druhý stupeň ZŠ. A ža po dalších 14 dnech střední školy. (Viz níže přiložený alternativní návrh PES zpracovaný Pedagogickou komorou.)
V týmu ministra zdravotnictví, který tvořil PES, bohužel nebyl žádný zástupce škol. Ani ministerstvo školství nekonzultovalo PES s představiteli organizací, které sdružují pedagogy. Důsledkem je organizačně velmi náročný systém, který zbytečně zatíží školy, učitele i žáky.
Pomohlo by, kdyby ředitelé škol získali pravomoc nastavit výuku dle podmínek ve své škole. Například by mohli pokračovat v distančním způsobu vzdělávání, i když vláda plošně vyhlásí přechod do nižšího rizikového stupně PES. Jednotlivé kraje jsou na tom aktuálně z hlediska rizika. Některé stále spadají pod 5. stupeň PES a reprodukční číslo tam je 1. V těchto krajích by se měla krizová opatření uvolňovat později, nebo by se celá Česká republika měla v případě škol řídit krajem, který je na tom aktuálně nejhůře. Vláda by měla podrobně mapovat vývoj karantén ve školách, aby mohla včas zasáhnout. Odstrašujícím příkladem může být situace v mateřských školách, kde v průběhu října vystoupal v některých krajích počet vyhlášených karantén až na 25 % celkového počtu mateřských škol. Přesto krajské hygienické stanice v těchto krajích ani vláda žádná opatření pro mateřské školy nepřijaly...
"Distanční výuka na středních školách mohla pokračovat do Vánoc, bylo by to daleko efektivnější řešení," říká ředitel Štefan Klíma, který v Pedagogické komoře vede sekci středních škol.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV