V loňském roce se tržby obchodníků meziročně snížily o 0,9 procenta (bez očištění dat dokonce pouze o 0,6 procenta). Zvlášť však musíme nahlížet na motoristický segment, kde došlo k propadu tržeb o 15,4 procenta (bez očištění dat o 15,3 procenta).
Přestože ještě máme v paměti obrázky prázdných regálů z doby, kdy se lidé zásobovali trvanlivými potravinami při příchodu první vlny pandemie, tržby za prodej potravin v rámci celého roku 2020 stagnovaly a ve specializovaných prodejnách potravin dokonce poklesly o 12,6 procenta.
Nejvíce rostly tržby obchodníků na internetu. Ty se zvýšily o skokových 28,2 procenta. Na internetu se naučili nakupovat i starší lidé, kteří dříve preferovali kamenné prodejny. Tím koronavirová krize urychlila přesun z reálného do virtuálního světa a podpořila rozvoj technologií.
Tento trend se projevil na tržbách ve specializovaných prodejnách s počítačovou a komunikační technikou. Lidé si více pořizovali IT vybavení, aby mohli být v kontaktu na dálku a pracovat z domova. To vedlo ke zvýšení tržeb v tomto segmentu o 2,5 procenta.
Špatný rok nezažili ani prodejci farmaceutického a zdravotnického zboží. Lidé v pandemickém období obnovovali své domácí lékárny a častěji se zamýšleli nad péčí o zdraví. V tomto segmentu byl proto vykázán růst tržeb o 1,5 procenta.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV