Václav Husák: Když "šmejdi" útočí

24.11.2018 17:52 | Zprávy

Je jich čím dál víc, i když proti nim bojujeme. Bohužel značně neúspěšně, protože oni se mají stále lépe. Je to vidět zejména na internetu. Za svůj ekonomický úspěch vlastně ani osobně nemohou. Může za to skutečnost, že v naší společnosti se dramaticky zvyšuje počet hlupáků.

Václav Husák: Když "šmejdi" útočí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ilustrační foto

Podíváte-li se na jakékoli internetové stránky, téměř všude na ně – šmejdy – narazíte. O je­jich existenci svědčí každodenně zveřejňované, často velké reklamy na různé „zázračné“ přípravky, které by si třeba za 1.600 korun, (už po 50% slevě) nekoupil skutečně jenom naprostý blbec.

Nejčastěji jsou nabízeny zaručené prostředky na hubnutí včetně speciálních „spalovačů tuků, přípravky na růst vlasů, detoxikaci organismu, ničení "tun" parazitů, nebo bezbolestné a okamžité odstranění křečo­vých žil.

Z obtloustlého dědečka se díky „divné“ metodě za pouhé dva týdny stane kulturista, Vý­kon vašeho starého auta zvýší o 233 procent (o 234% už ne!) přípravek vynalezený důchod­cem,  

Pro zákazníky „šmejdů“ jsou nesmírně přesvědčivé zejména formulace, jak ten který super­přípravek svou jednoduchostí i cenou rozzuřil lékaře, či jiné odborníky. Marketingově velmi úspěšné je pro ženy s IQ kolem osmdesáti bodů varování před přílišným zhubnutím díky úžas­nému přípravku, které je pro zvýšení účinku podpořeno fotografiemi zrůdně hubených anorekti­ček.

Inzeráty se velmi často odvolávají na vědecké instituce a světově proslulé specialisty. Má to však drobný problém, protože tyto jimi deklarované ústavy vůbec neexistují, také fotografie údajných vědců jsou v podstatě náhodně zkopírované z internetu.

Některé reklamní texty jsou doslova jazykovými perlami:

„… jsou to dva biomagnety se zvláštním pokrytím, které působí na speciální bod na uchu a mozek kupíruje potřebu kouření. V průběhu dne se vůně dýmu stane odpornou, jestliže se oba magnety připevní na ucho. Touha kouřit MIZÍ ÚPLNĚ. OKAMŽITĚ!“

Podobných příkladů lze najít spoustu:

„Pacienti nemohli uvěřit, že stačilo pouhých 30 dní, aby jejich slabá, bolavá kolena získaly zpět dřívější obratnost. Díky nové metodě, byl poškozený kloub hloubkově posílený a chru­pavka obnovená. Lékařské výzkumy dokázaly, že ta „nemocná“ kolena byly opět funkční a silná, jako u 20letých.“

Tak vidíte, jak je vše jednoduché a snadné. Musíte se však smířit s tím, že prakticky žádné z těchto světově jedinečných a „překvapivě levných“ řešení nefunguje, že vám záruka vrácení peněz bude houby platná, protože jí nikdo nevyřídí a že budete mít velké štěstí, když vám zá­zračné přípravky alespoň neublíží.

Někdo vzdělaný a chytrý napsal: „Vesmír je pravděpodobně konečný, ale lidská hloupost je opravdu nekonečná!“

Je to zřejmé i na důchodcích, kteří se i přes 555 vážných varování stále účastní nechvalně vyhlášených prodejních akcí, aby pak před televizními kamerami plakali nad koupí mnohoná­sobně předraženého zboží. Kam se ale hrabou na pitomce, kteří uvěří šarlatánům, slibujícím jim zhodnocení jejich úspor až o 40%. Slyšel jsem dokonce o případu, kdy nějací Afričané nalákali spoustu lidí na přístroj, který měl údajně přes noc „namnožit“ peníze. Samozřejmě byl konstruo­ván pouze na pětitisícovky. Někteří zájemci o rychlé zbohatnutí si napůjčovali spoustu peněz od rodiny a přátel, aby o ně nakonec samozřejmě přišli.

Neméně zdatnými hlupáky jsou i lidé, kteří reagují na nabídky bezpracného výdělku v řádech deseti až statisíců korun denně. Vůbec je nenapadne položit si otázku, proč by si někdo, kdo tuto věc dokáže, vytvářel konkurenci tím, že do tak skvělého byznysu bude přizvávat stovky dalších. Prostě nekonečná chamtivost zavede některé jedince do situace, kdy nejenže nic ne­vydělají, ale často o mnoho, někdy i o všechno, nakonec přijdou. Takovíto idioti by měli být okamžitě zbaveni svéprávnosti a volebního práva.

Jednoznačnými vítězi jsou „šmejdi“. Díky tomu, že například čajový přípravek proti  údajným parazitům vyrobený za 15 korun dokáží hlupákům prodat za 1.500 korun, zůstává jim dostatek prostředků na masivní interneto­vou reklamu, kterou „živí“ existenci mnoha internetových serverů. A majitelé těchto portálů zveřejňováním placených, prokazatelně podvodných reklam, šmejdy - podvodníky a zloděje - vlastně ekonomicky podporují.  Samozřejmě, že tím nakonec opět nejvíce živí šmejdy, protože tato plošná agresivní reklama jim do náruče přináší další naivky, kteří věří například tomu, že něco lze získat bezpracně a bezplatně, anebo že lze zhubnout bez námahy.

Vyšlo na Vasevec.cz. Publikováno se souhlasem vydavatele.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

odchod do důchodu

Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdeněk Joukl: Nevhodná kumulace funkcí politiků

9:20 Zdeněk Joukl: Nevhodná kumulace funkcí politiků

Rozšířil se nám tady takový zlozvyk…aneb „Stachanovci mezi politiky“ V naší politice se stále více …