Březina (ČSSD): Nový úsek Štěrboholské radiály zrychlí dopravu na jihu Prahy

11.10.2011 16:48 | Zprávy

Současná vládní koalice škrtá peníze na klíčové dopravní stavby, mimo jiné pozastavila dokončení městského okruhu.

Březina (ČSSD): Nový úsek Štěrboholské radiály zrychlí dopravu na jihu Prahy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Karel Březina

Hlavní město Praha tedy ze své kasy - což je český unikát - dává miliardy korun na nové vícepruhové silnice. Nedávno jsme uvedli v hlavním městě do provozu dva nové odstavné pruhy na Štěrboholské radiále u Lanového mostu. Dosud tady řidiči měli k dispozici jenom dva jízdní pruhy bez odstavných a proto při nehodách a ucpání jednoho z nich se tady tvořily dlouhé kolony aut.

Chtěl bych zdůraznit, že tato nová dopravní trasa neslouží jenom Pražanům, ale také řidičům, kteří se potřebují dostat z brněnské na hradeckou dálnici nebo na rychlostní silnici do Liberce a metropolí jenom projíždějí. To z toho důvodu, že se vleče příprava výstavby úseku Pražského okruhu od dálnice D1 do Běchovic a v důsledku vládních škrtů v návrhu státního rozpočtu je jeho dokončení ve hvězdách.

Hlavní město Praha dělá co může, a snaží se v rámci svých možností co nejvíce peněz dávat na důležité dopravní stavby. Toto rozšíření Štěrboholské radiály by mělo přispět k tomu, aby se v těchto místech netvořily dopravní zácpy a také k větší bezpečnosti projíždějících aut. Za důležité rovněž považuji, že dělníci v tomto úseku postavili sjezdy a nájezdy, které umožní napojení na další plánovanou část městského okruhu ve směru na Pelc Tyrolku.

Nový úsek je dlouhý více než kilometr a stál 1,2 miliardy korun. Při jeho stavbě jsme mysleli i na lidi žijící v okolí, které nebude trápit velký hluk, protože kolem něj jsou postaveny protihlukové stěny.
Velkou radost mám také z toho, že nový úsek Šterboholské radiály není jedinou letošní novou pražskou dopravní stavbou. V listopadu počítáme s tím, že otevřeme další novou komunikaci - první úsek Vysočanské radiály - mezi Kbelskou a Pražským okruhem.

Nové vícepruhové silnice musíme stavět také z toho důvodu, že v Praze neustále rostě počet motorových vozů. Vždyť na konci minulého roku Pražané vlastnili už téměř 700 tisíc osobních aut. Jedno osobní auto připadalo na 1,8 obyvatele a v tomto ohledu patří naše město k evropské špičce.

KB

Více:
Březina ke své kauze: Reprezentoval jsem jen příslušného věřitele

##PROFIL 3361##


Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: cssd.cz

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Maláčová (SOCDEM): Domácí politika musí mít ZASE přednost před zahraniční

14:04 Maláčová (SOCDEM): Domácí politika musí mít ZASE přednost před zahraniční

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k protestu policistů, hasičů a vězeňské služby před M…