Jsem rád, že si Josef Dobeš této iniciativy všiml, nicméně svou reakcí jasně ukázal, že celou věc vůbec nepochopil a dokázal tak opět svou nekompetentnost řídit resort školství. Nevím také, jak může hodnotit, zda je výzva koordinovaná nebo ne a jestli má smysl.. Je-li něco nekoordinované a postrádá smysl, jsou to především návrhy.ministra Dobeše. Vůbec totiž nejde o to, že se nebudou rušit malotřídky, ale o to, aby v obcích byly zachovány školy od první do deváté třídy, tedy oba stupně. Nechceme, aby děti musely po přechodu na druhý stupeň dojíždět do školy desítky kilometrů. Další věcí, kterou Josef Dobeš dokazuje svou nekompetentnost, je jeho vyjádření, že nechce, aby se rušily školy, které dostaly dotaci z EU. Ptám se tedy, jak chce svůj návrh reformy vůbec provést a podle čeho chce vlastně vytipovávat, která škola má být zachována a která naopak zrušena. Vezměme si modelový příklad, kdy škola, která je na hranici obsazenosti, ale čerpala dotace, zrušena nebude, ale škola, která dotace nečerpala a je téměř zaplněna žáky, ač ne tak, jak by si ministr představoval, zrušena bude? Je to jen další důkaz nesmyslnosti celé Dobešovy reformy financování regionálního školství. Jsem rovněž rád, že nás Josef Dobeš ve své reakci vyzval k setkání. Pokud budeme oficiálně jeho úřadem osloveni, rádi jej navštívíme a své návrhy mu předložíme. Navíc, Josefu Dobešovi nebrání vůbec nic v tom, aby navštívil veřejné slyšení na toto téma, které se uskuteční v Senátu Parlamentu ČR už 20. února, pokud jej ovšem opět nepřepadne rýmička nebo kašlíček, jako obvykle.
Pod Rakovnickou výzvou jsou již první podpisy, a to, že jde o celoplošný palčivý problém, dokazují také pozitivní reakce na tuto výzvu, kdy se nám od doby jejího představení ozvalo již několik starostů z jiných regionů. Za všechny budu citovat slova starosty obce Kamýk na Vltavou Petra Halady: "Starostové obcí Středočeského kraje zaznamenali vznik iniciativy Rakovnické výzvy a budou se k ní připojovat a společně bojovat za záchranu úplného a dostupného základního vzdělání na českém venkově." Dále se mi ozvala celá řada ředitelů škol např. z Mladoboleslavska s žádostí o společná jednání. Na těchto jednání budeme spolu celou věc řešit, včetně alternativních návrhů.
Josef Dobeš svou negativní reakcí na Rakovnickou výzvu dokázal, že je naprosto nekompetentní k výkonu funkce ministra školství, protože vůbec nepochopil, o co ve výzvě jde. Není přeci možné mít na vesnicích jen malotřídky, navíc tam, kde je horší dostupnost. Rakovnická výzva a pozitivní ohlasy na ni ze strany starostů napříč politickým spektrem a ředitelů škol dokazují, že návrh je špatný a je třeba připravit jeho alternativu. ČSSD i já osobně jsme připraveni tento návrh vypracovat a ministru školství předložit. To by ale musel být ministr školství schopen kritické sebereflexe, což - jak už několikrát v minulosti dokázal - bohužel není. Pokud pohrdá letitými zkušenostmi starostů a ředitelů škol, nemá ve své funkci co pohledávat.
PhDr. Marcel Chládek, MBA
stínový minstr školství za ČSSD
Text Rakovnické výzvy čtěte ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD