„Systém zadávání veřejných zakázek v resortu dopravy dlouhodobě kritizuji. Kontroly, vyšetřování a potrestání odpovědných manažerů Ředitelství silnic a dálnic jsou v tomto ohledu krok správným směrem,“ říká hejtman Plzeňského kraje a stínový ministr dopravy Milan Chovanec. Podle něho však nestačí prošetřit jen smlouvy podepsané předcházejícím vedením ŘSD, ale je nutné se zaměřit i na veřejné zakázky, které byly zadávány například v loňském roce. „Současné vedení ŘSD rozhodně není zárukou transparentnosti a kontrola jeho činnosti by vůbec nebyla na škodu,“ dodává Milan Chovanec .
Nové vedení ŘSD podle Chovance dosud navíc neprokázalo odbornou způsobilost. Podivné byly podle něho například již tajnosti a mlžení při jejich jmenování. „Zcela chyběla otevřená a konstruktivní debata nad personálním obsazením, financováním a hospodařením tohoto pilíře dopravní politiky. Z diskuse byla vyloučena odborná veřejnost a vše bylo jen v rukách politiků Věcí Veřejných,“ tvrdí Chovanec. Nejasnosti provázelo například dosazení kontroverzního Michala Moroze, který na ministerstvu vyřizuje podněty a stížnosti občanů. Podivná byla i rošáda s bývalým generálním ředitelem ŘSD Jiřím Švorcem, který nyní dohlíží na modernizaci dálnice D1 a výstavbu R35. Existují tak vážné pochyby o transparentnosti personální politiky v rámci celého resortu a obava z provázanosti současných manažerů s konkrétní ekonomicko-politickou lobby. Současná trestní oznámení jen na předešlé vedení ŘSD tak může být podle Chovance jen snahou odvést pozornost jiným směrem.
Milan Chovanec, stínový ministr dopravy za ČSSD
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD