Drastichová (VV): Srovnávací testy poskytnou zpětnou vazbu žákům i učitelům

25.05.2012 21:19 | Zprávy

Odstartovala generálka srovnávacích testů žáků 5. a 9. tříd základních škol.

Drastichová (VV): Srovnávací testy poskytnou zpětnou vazbu žákům i učitelům
Foto: veciverejne.cz
Popisek: Jana Drastichová, poslankyně VV a předsedkyně Krajské rady Moravskoslezský kraj

Jejím cílem je porovnat znalosti žáků a posoudit kvalitu výuky. „Souhlasím s testováním už jen proto, že se tím přiblížíme opuštěným osnovám,“ říká poslankyně VV a členka školského výboru Jana Drastichová.

Po státní maturitě mají být srovnávací zkoušky dalším měřítkem, které poskytne přehled o kvalitě našich škol, v tomto případě těch základních. Doposud pro nás bylo jediným ukazatelem hodnocení OECD, kde v posledních letech zaznamenáváme setrvalý pokles v kvalitě školního vzdělávání. „Výsledky testů mají být i pro žáka srozumitelným vodítkem pro odstraňování znalostních nedostatků slabých míst a pro učitele ukazatelem slabých míst ve výuce,“ uvádí Jana Drastichová.

Právě OECD zavedení srovnávacích zkoušek žáků pátých a devátých tříd České republice doporučila jako celoplošný monitoring vzdělávání i jako pedagogický nástroj. „Školy díky tomu budou vědět, kde jejich žáci vynikají a kde naopak zaostávají, a můžou tomu přizpůsobit výuku. Žákovi  testy nemají říkat, jak bude úspěšný do budoucna. Ukážou mu pouze, jak zvládá učivo, které má podle externího standardu v rámci 5. či 9. ročníku zvládat,“ říká poslankyně, která nesdílí obavy některých škol, že neobstojí ve vzájemném porovnávání.  „Každá škola dostane pouze svoje výsledky a bude se moci srovnat pouze v obecné, nikoli konkrétní rovině. Navíc školám  testování ukáže přidanou hodnotu. Zatímco při předchozím testování dopadly špatně, při dalším se mohou zlepšit o řadu procent, i když třeba nedosáhnou průměru, a naopak ta škola, která průměru dosáhne, si může i pohoršit. Přinese to důležitou zpětnou vazbu i pro učitele v tom, kde pracovali dobře a kde musí něco na výuce zlepšit,“  vysvětluje poslankyně VV Drastichová.

Do generálky srovnávacích testů se zapojilo 165 000 žáků 5. a 9. tříd ze 3 700 škol.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Veciverejne.cz

Ing. Veronika Vrecionová byl položen dotaz

Pořád se přetřásá jen pomoc Ukrajině

Co ale stejně intenzivně řešit to, aby válka skončila? Nemyslíte, že to by byla pro Ukrajinu ta největší pomoc? A řeší to někdo?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Kobza: Započala éra rozumu?

15:15 Jiří Kobza: Započala éra rozumu?

Jeden nemusí být zrovna fanatickým stoupencem politického stylu Donalda Trumpa, ale nikdo mu neupře,…