Statistiky mluví jasně. Zatímco obyvatel Jihočeského kraje zaplatí na tento účel 9439 korun, tak obyvatel nejlevnějšího kraje Plzeňského jenom 2846 korun. To je neomluvitelný rozdíl.
Tato nepříznivá situace se musí změnit. Jednou z cest je redukce organizací zřizovaných krajem, jejichž přínos je více než sporný. Týká se to třeba Jihočeské centrály cestovního ruchu, která se rozhodně nemůže pochlubit skvělými výsledky, protože počet návštěvníků do turisticky velmi atraktivních jižních Čech v posledních letech výrazně neroste.
Problematické jsou rovněž další instituce zřizované krajem a to Jihočeský koordinátor dopravy (JIKORD) a Jihočeské letiště a.s. Co vlastně JIKORD dělá?
Čekali bychom, že připraví Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje. Jenomže studie odborníků z pražské vysoké školy ekonomické pro společnost Mastercard považuje zdejší hromadnou veřejnou dopravu za jednu z nejhorších v České republice a nejvíc kritizuje právě chybějící Integrovaný dopravní systém. Přínos českobudějovického letiště je rovněž diskutabilní. Kraj do něj plánuje stamilionové investice, přitom jeho roční zisky se pohybují řádově v statisících korunách. To se musí změnit.
Jihočeský kraj není tak bohatý, aby si mohl dovolit utrácet peníze za zbytečnosti. Cesty ke zlepšení této nepříznivé situace spočívají ve snížení provozních nákladů, kde jsou velké rezervy, dále v lepší průhlednosti výběrových řízení a hlavně v zavedení elektronických aukcí, které dokáží ušetřit velké peníze, a jež Jihočeský kraj téměř nevyužívá.
Ing. Jaroslav Houba,
předseda jihočeského hnutí STAN,
starosta obce Sedlec
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: STAN