MD: Rychlost 110 km/h také na vybraných silnicích I. tříd

13.08.2012 15:56 | Zprávy

Ministerstvo dopravy hodlá vládě předložit na vědomí materiál Nové pojetí dálniční sítě. Podle něj by už v roce 2013 mohlo dojít ke zvýšení počtu km dálnic na našem území až o cca 300 km a zvýšení rychlosti na vybraných silnicích I. tříd na 110 km/h. Pilotním projektem by se už na podzim tohoto roku měla stát komunikace mezi Hradcem Králové a Pardubicemi.

MD: Rychlost 110 km/h také na vybraných silnicích I. tříd
Foto: LIDEM
Popisek: Exministr dopravy Pavel Dobeš

Plánovaná změna Ministerstva dopravy spočívá v převedení vybrané části současných rychlostních silnic do kategorie dálnice, jednotném označení takto vzniklé ucelené dálniční sítě dopravní značkou „Dálnice“ (se zeleným orientačním dopravním značením) a uvolnění dopravní značky „Silnice pro motorová vozidla“ pro pozemní komunikace, na kterých je žádoucí omezit nemotorový provoz a zvýšit nejvyšší dovolenou rychlost až na 110 km/h.

Nové pojetí rychlostní silnice přispěje ke zvýšení srozumitelnosti a přehlednosti české dálniční sítě v očích domácích i zahraničních řidičů. Navrhovaným administrativním převodem vybraných rychlostních silnic do dálniční sítě dojde ke zvýšení počtu km dálnic na našem území o cca 300 km, přičemž nově definovaných silnic pro motorová vozidla s povolenou rychlostí 110 km/h budou existovat řádově stovky km. Jednalo by se o nepřevedené stávající rychlostní silnice a nově zařazené čtyřpruhové směrově dělené silnice bez úrovňových křížení
a s omezením připojení sousedních nemovitostí. Pilotně se pak rychlost 110 km/h bude už na podzim tohoto roku testovat na silnici I/37 z Hradce Králové do Pardubic.

Vybrané silnice I. třídy budou koncipovány jako mezistupeň mezi běžnou dvoupruhovou silnicí I. třídy a dálnicí. Za tímto účelem byly vytipovány úseky silnic I. třídy, u kterých Ministerstvo dopravy považuje za vhodné prověřit naplnění výše uvedených předpokladů i na již realizovaných čtyřpruhových komunikacích a provést příslušné dopravně-inženýrské posouzení. Jedná se především o tyto úseky:

•          I/7 Chomutov – Křimov,
•          I/11 Ostrava – Šenov,
•          I/11 Ostrava, Rudná (v okolí D1)
•          I/13 Karlovy Vary – Ostrov,
•          I/13 Most – Bílina,
•          I/13 Bílina – Teplice,
•          I/14 Liberec – Kunratice,
•          I/20 Nová Hospoda (R4) – Písek,
•          I/20 Plzeň, přivaděč k D5,
•          I/23 Brno, Pražská radiála
•          I/26 Plzeň, přivaděče k D5,
•          I/27 Plzeň-Sukova – Dobřany,
•          I/34 České Budějovice – Lišov,
•          I/35 Liberec – Bílý Kostel,
•          I/35 Olomouc – Křelov,
•          I/37 Hradec Králové – Pardubice,
•          I/38 Jihlava, přivaděč k D1,
•          I/43 Brno, Svitavská radiála,
•          I/44 Postřelmov, obchvat,
•          I/48 Nový Jičín – Příbor,
•          I/48 Český Těšín, obchvat
•          I/50 Brno, Olomoucká radiála
•          I/56 Prodloužená Místecká,
•          I/57 Semetín – Jablůnka.

Předkládaný materiál Nové pojetí dálniční sítě reaguje na moderní trendy výstavby silniční infrastruktury Evropské unie, a to včetně návaznosti na tzv. novou politiku transevropských sítí (TEN-T). Jednou ze nezbytných souvisejících změn bude také novela zákona č. 13/1997 sb.,
o pozemních komunikacích.

Reakce bývalého ředitele ŘSD René Poruby:

Tak jsem se dočetl, jak ministerstvo dopravy plánuje zvýšit rychlost na některých čtyřpruhových komunikacích s děleným svodidlem uprostřed. Tak mi to připomnělo pohádku - Jak Pejsek s Kočičkou vařili dort. Srovnávat kvalitativně silnici I. třídy mezi Hradcem a Pardubicemi se silnicí I/48 mezi Příborem a Novým Jíčínem může pouze pan ministr Dobeš a jeho tým s průměrným věkem pod 30 let.  

Napadají mě jen dvě možnosti, buď z tohoto nápadu hovoří jasná nezkušenost a chtivost rozšířit kilometry silnic, na kterých se bude vybírat mýto. Nebo někdo chce vypsat zakázku na bezpečnostní audity, o kterých hovořil I. náměstek Hampl.
 
Ať je to jedno, nebo druhé, obojí je společensky nebezpečné a jsem přesvědčen, že podpora tohoto nápadu pana plukovníka Tržila u jeho podřízených v Novém Jičíně nevyvolala nadšení, zvláště v tomto úseku smrti. Zkrátka: ministerské hlavy se daly dohromady a vymýšlí další průšvihy, jako byly registry, které jim zatím beztrestně prošly.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo dopravy

Green Deal

Fakt máte za to, že je Green Deal sám o sobě správná věc? V čem přesně bude dobrý, když bude Evropa jediná, kdo bude pravidla respektovat? A nemyslíte, že se zlatá střední cesta měla hledat už dávno, a že ji měl hledat Babiš, než ho podepsal? Lze teď od něj nějak odstoupit?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdechovský (KDU-ČSL): Mělo by se Česko zapojit do budování evropského protiraketového štítu?

8:04 Zdechovský (KDU-ČSL): Mělo by se Česko zapojit do budování evropského protiraketového štítu?

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke společné evropské obraně.