Pojišťovna Generali ve svém dopise klientům BG Travel informuje o tom, že nebude odškodňovat klienty, kteří si u této cestovní kanceláře v úpadku zakoupili zájezd. Zároveň pojišťovna upozorňuje na zastaralost zákonů a nekonání MMR ČR.
Proti těmto tvrzením se MMR ČR musí důrazně ohradit. Smlouva o povinném pojištění pro případ úpadku není běžnou pojistnou smlouvou, u níž pojišťovna plní přání klienta. Podle zákona 159/1999 Sb. je povinností sjednat pojištění tak, aby klient cestovní kanceláře měl v případě jejího úpadku zajištěnu repatriaci a pokud se zájezd neuskutečnil, vrácení všech vložených prostředků.
Podle zákona pojišťovna není oprávněna odmítnout pojistné plnění nebo snížit jeho výši v případě, dozví-li se po pojistné události, že cestovní kancelář vědomě poskytla nepravdivé nebo neúplné podklady, které byly pro uzavření pojištění podstatné. Pojišťovna je v tomto případě oprávněna domáhat se náhrady škody na cestovní kanceláři.
Pojišťovna má ze zákona povinnost informovat MMR ČR o všech skutečnostech zejména o závažných nedostatcích v hospodaření cestovní kanceláře, což Generali neučinila.
Česká právní úprava je v souladu s platnou evropskou směrnicí. Není možné ji označovat za zastaralou či nefunkční.
MMR ČR zároveň vnímá právní odpovědnost cestovní kanceláře, která porušila informační povinnost danou zákonem.
Plné znění zákona 159/1999 najdete na: http://www.mmr.cz/CMSPages/GetFile.aspx?guid=fdceff95-6b92-4539-974f-893e9760f65b
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.