V klíčových pátých a devátých třídách testy umožní učitelům nalézt problémové okruhy, které se týkají jednotlivých žáků. Jednoduše řečeno, test pomůže odhalit nedostatek znalostí a vědomostí v konkrétní oblasti. Pedagog pak může zavčas začít pracovat na nápravě ve prospěch žáka.
Také pro učitele budou testy znamenat kladný přínos. Získají reflexi své práce, budou mít komplexní přehled o výsledcích své činnosti ve škole, mezi žáky. Závěry testů umožní pedagogovi modifikovat svůj přístup k žákům nebo třeba upravit obsah a styl výuky.
A konečně školy samotné. Počet žáků se snižuje, stojíme před otázkou optimalizace škol. Testy jasně poukážou na kvalitu práce jednotlivých školských zařízení a mohou tak být dobrým vodítkem při rozhodování v rámci procesu optimalizace.
Mým hlavním cílem je zvýšit kvalitu vzdělávání a výuky u všech typů škol. Vím, že je to běh na dlouhou trať, ale po deseti letech tápání a přešlapování na místě je třeba začít konat. Jde o budoucnost naší země. Testování je jedním z řady nástrojů, které k naplnění tohoto cíle přispějí.
Josef Dobeš, ministr školství, mládeže a tělovýchovy
Dále čtěte:
Vostrá (KSČM): Zakázaná studia. Může za to ředitel Klaus
Dobeš pro rozhlas: Koaliční dohody jsem já neporušil
##PROFIL 1239##
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Veciverejne.cz