V době od 27. července do 12. srpna fungovala konzulární služba pro české občany nejen v budově velvyslanectví, ale i v Českém olympijském domě, kde byl každý den přítomen konzulární pracovník. Kromě pomoci poskytoval i běžné informace, např. o možnosti zasílání peněz z ČR, získání platných dokladů, matriční i ověřovací agendě, postupech britské policie, k možnostem řešení různých životních situací v Londýně apod.
Po dobu OH byla zřízena zvláštní telefonní linka pro české občany v nouzi, která byla v provozu společně s obvyklou linkou konzulární služby.
Sedm turistů bylo okradeno o doklady, popř. i o peníze, a to zejména v ubytovacích zařízeních nebo v dopravních prostředcích. Ve třech případech poskytovalo velvyslanectví radu a pomoc fanouškům, kteří byli podvedeni při rezervaci ubytování.
Český dům navštívilo během Olympijských her více než 70 tisíc návštěvníků, většinou českých občanů. Přítomnost konzulárního pracovníka přímo na místě oceňovali organizátoři i veřejnost.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.