Véčkaři jsou pro omezení hlasité reklamy
Hlasitá reklama by podle véčkařů už v budoucnu v televizním vysílání zaznít neměla. Ve vnitrostranickém referendu se pro to vyslovilo 96 procent hlasujících registrovaných příznivců. Omezení hlasité reklamy podporují i představitelé Věcí veřejných.
„Výsledek tohoto skončeného referenda je pro mě dalším z jasných signálů, že bychom se měli s problémem hlasité reklamy vypořádat,“ uvedl poslanec a člen sněmovního volebního výboru Petr Skokan s tím, že proto bude potřeba přijmout nový zákon.
Podle Skokana bude dobré jít cestou co nejmenších nákladů a co největší pohody pro sledování televizních pořadů. „Je samozřejmě také nutné vyřešit otázku autorských práv kvůli případnému zásahu do hlasitosti reklamy a také případné technické záležitosti,“ řekl Skokan.
Inspirovat se zákonodárci můžou v některých evropských zemích, například na Slovensku, kde už čtyři roky platí zákon, který zakazuje vysílat reklamu a teleshopping se zvýšenou hlasitostí. „Také ve Spojených státech budou muset už v příštím roce zajistit všechny velké televizní stanice omezení hlasitosti vysílaných reklam,“ doplnil Skokan.
Mezi zastánce srovnání hlasitosti reklamních bloků na úroveň shodnou s hlasitostí zvuku sledovaného pořadu patří i místopředsedkyně strany Kateřina Klasnová. „Uřvaná reklama a teleshopping vadí většině televizních diváků, i když uznávám, že to jistě není nejpalčivější problém Česka. Přesto však nevidím důvod, proč neupravit legislativu tak, aby bylo možné vynutit sjednocení hlukové hladiny pořadů a reklam,“ uvedla Klasnová, podle které by na tom navíc kromě diváků profitovali sami zadavatelé. „Nyní většina lidí reklamu spíše zcela ztlumí, než aby ji sledovala,“ řekla Klasnová.
Hlasitost reklam v televizi je v poslední době opět diskutovaným tématem. V uplynulých měsících nespokojení diváci na hlasitost reklam reagovali a často se obraceli na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání se stížnostmi. Na jaře tohoto roku také vznikla petice, která požaduje zrušení povinnosti provozovatele TV vysílání oddělit reklamu nebo teleshopping zvukovými nebo zvukově-obrazovými prostředky od zbytku vysílání.
Véčkařů jsme se v referendu ptali:
„Souhlasíte se zavedením povinnosti dodržovat stejnou úroveň hlasitosti reklamy a teleshoppingu s ostatními částmi vysílání?“
ANO: 96 % NE: 4 %
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Veciverejne.cz