Zasloužil se o to ekologický aktivista Lubomír Studnička, který na poslední chvíli podal odvolání proti vydání stavebního povolení a tím dokončení dálnice opět zablokoval. Podat odvolání chtěly i Děti Země, ale nakonec tak neučinily s tím, že veškeré jejich argumenty jsou již obsažené ve Studničkově odvolání se kterým se prý ztotožňují. Nejpodivnější na tom je, že šéf Dětí země pan Patrik seděl nějakou dobou na ministerstvu dopravy, kde měl za úkol pracovat právě na tom, aby byla veškerá dokumentace připravena v souladu požadavky aktivistů.
Jak vidět, pan Patrik na ministerstvu moc práce za vyplacenou odměnu neodvedl. Pokud by skutečně plnil zadané úkoly, jistě by dnes žádné dovolání neexistovalo. Druhá možnost je, že si přímo u zdroje připravoval půdu pro své další zviditelňování na úkor občanů Ústeckého kraje a pro další stupňování požadavků ekologických aktivistů. Potom ovšem nechápu, proč byl na ministerstvo vůbec přijat a hlavně jak probíhala kontrola jeho práce. Vzhledem k tomu, že tam pracoval v době šéfování Víta Bárty, už se to asi nikdy nedozvíme.
Zajímavou postavou je i sám ekologický aktivista Lubomír Studnička, který čelí vážnému podezření z vydírání stavebních společností. Podle žalobce nutil coby účastník různých stavebních řízení firmy k poskytnutí sponzorského daru s tím, že pokud dar poskytnut nebude, bude podávat další a další odvolání a tím zdržovat vydání stavebních povolení.
Nejsmutnější na celé věci je, že stát není ani po deseti letech průtahů schopen vytvořit takové právní prostředí, ve kterém by podobné obstrukce nebyly možné. Jsem přesvědčena, že je třeba najít odpověď na otázku, kdo je za nekonečné průtahy s dokončením dálnice D8 zodpovědný, zdali je to vláda, která má odpovědnost za právní prostředí, ministerstvo dopravy, v roli investora, Ředitelství silnic a dálnic, coby realizátor, anebo již zmínění ekologičtí aktivisté, jejichž motivací nemusí být ochrana životního prostředí, ale i vydírání.
Nevím, komu současný stav věcí vyhovuje, ale občané Ústeckého kraje to jistě nejsou. Situace na objízdných trasách a výsledky studie Zdravotního ústavu, kterou nechal Krajský úřad vypracovat, o tom hovoří zcela jasně.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Vanhova.cz