Za mého ministrování byl na ŘSD zahájen audit všech projektů v přípravě za účelem nalezení úspor. Ty se týkaly přesně těch problematických nákladů, které zpráva NKÚ kritizuje. Zbytečné ekodukty, předražené přeložky plynu a jiných médií. A jiné vydírání, podmíněné souhlasem s vydáním Územního rozhodnutí.
Předběžné výsledky, které ŘSD v médiích v průběhu roku 2011 prezentovalo, byly 27 miliard. Pak je předalo k oponentuře na Ministerstvo dopravy. Co se s nimi děje teď? Kolik z těchto úspor zůstalo? Proč se případně tak rapidně snížily?
Proč mají energetici svůj zákon, podle kterého bez problémů staví? Proč jej mají telekomunikace? Dnes všechno privátní firmy? Proč není silný zákon na výstavbu dopravní infrastruktury, když to platí stát, lépe řečeno daňový poplatník? Jak může být na ŘSD někdo aktivní, když není stále služební zákon a jasně definovaná odpovědnost státního úředníka...
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan