Dynamika, kterou nabrala kauza kolem neexistující tiskové mluvčí úřadu Jihomoravského kraje, politology příliš nepřekvapila. Podle Lukáše Jelínka prostě začíná předvolební kampaň a v jejím rámci se takové věci používají. „Myslím si ale, že je hloupé, když takto dal Michal Hašek zbraně do rukou svých protivníků. Kdyby se hned na začátku vysvětlily otázky spolupráce s paní Mrencovou, byl by dopad celé kauzy mnohem menší. Hejtmanství mělo vysvětlit, jak to, že tiskové zprávy týkající se kraje pocházejí z adresy, která je smyšlená. A za druhé mělo být popsáno, k jakým účelům a za jakých okolností se najímají PR agentury, když má hejtmanství svůj – snad akceschopný – tiskový odbor. Kdyby toto bylo na začátku vysvětleno, mohli jsme si tuto okurkovou legraci odpustit,“ říká Lukáš Jelínek.
Politolog Jan Bureš vidí na přístupu Michala Haška dvě hlavní chyby. První je podle něj v tom, jak byly nastaveny vztahy mezi hejtmanstvím a firmou lobbistky Mrencové. „To, že se jí platily tak nehorázně velké peníze a ani se neví za co, bylo špatně. A druhou chybu ze strany Michala Haška a i jihomoravské sociální demokracie vidím v určité neschopnosti, jak věc srozumitelně veřejnosti vysvětlit. Kromě toho, že je to nafouklá umělá bublina, že se nic nestalo a že vedení strany stojí za Michalem Haškem, jsem žádné vysvětlení neslyšel. O důvodech, proč byly podepsány takové smlouvy a jestli je normální zaplatit přes tři miliony externí firmě za činnost související s mluvčím kraje, žádné vysvětlení nepřišlo,“ uvedl politolog Bureš.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: David Daniel