Hejtman Chovanec: K dobré finanční kondici kraje pomohla i centralizace nákupů

16.08.2012 19:36 | Zprávy

Sociální demokracie přebírala po krajských volbách v roce 2008 Plzeňský kraj a bez dluhů. Bez dluhů ho za dva měsíce bude také moci předat svým případným nástupcům. Podle hejtmana Milana Chovance se kraji podařilo významně ušetřit například i díky centralizaci nákupů. Za krok správným směrem považuje i vypsání veřejné soutěže na provozování železniční dopravy. To by mělo přinést vyšší kvalitu za stejnou, či nižší cenu.

Hejtman Chovanec: K dobré finanční kondici kraje pomohla i centralizace nákupů
Foto: Plzeňský kraj
Popisek: Ministr vnitra Milan Chovanec

V čele Plzeňského kraje působí Milan Chovanec polovinu funkčního období, v té úvodní byl prvním náměstkem předchozí hejtmanky Milady Emmerové pro oblasti ekonomika a majetek. Zároveň je v ČSSD stínovým ministrem dopravy, a tak o to více sledoval v uplynulých týdnech dění v resortu kolem centrálního registru vozidel.

Pane hejtmane, kolem centrálního registru vozidel už bylo řečeno a napsáno mnohé. Jak jste dění kolem něj vnímal vy pohledem stínového ministra dopravy?

Tvrdím, že ministerstvo selhalo především v tom, že u tak složitého systému nebyla provedena zkouška. Považuji výše uvedené za zásadní pochybení při takto složité věci, kdy je registrováno sedm a půl milionu vozidel. Není přece možné ze dne na den pustit do ostrého provozu nevyzkoušený systém. V současné době se jeví, že registr sice funguje, ale je pomalejší než ten starý. Pokud si pořizujeme něco nového, bývá zvykem, že si kupujeme vyšší kvalitu. To se tady pravděpodobně nestalo.

Nemůže menší rychlost souviset s tím, že se obsluha se systémem ještě patřičně nesžila?

Naprosto nesouhlasím s panem ministrem Dobešem. Hledá vinu všude jinde než u sebe. Naposledy ji hledal u úředníků, o kterých říká, že ještě nejsou se systémem dostatečně seznámeni, a proto je systém pomalý. Když se s těmi lidmi bavím, tak si nejvíce stěžují na odezvu systému. Tedy na zpětnou reakci na jimi vložený dotaz. Ta přichází v řádu minut, místo aby šlo o sekundy. Výhoda nového systému měla spočívat v tom, že měl komunikovat se všemi základními registry, včetně registrů Schengenského prostoru. To, že tato primární funkce nefunguje, znamená, že úředníci musejí vpisovat některé záznamy dál postaru, tedy ručně. Namísto kompletní digitalizace tak vše probíhá dál v papírové podobě.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jiří Hroník

Ing. Jaroslav Faltýnek byl položen dotaz

Co jste jako poslanec za poslední 4 roky prosadil nebo dokázal?

Dřív jste byl Babišova pravá ruka a dost aktivní poslanec, to se ale podle mě teď dost změnilo a říkám si, zda ve sněmovně nesedíte (možná ani to ne) - za dobré peníze - jen do počtu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Strýce mu zavřeli komunisté, teď analytik Ticháček kandiduje za STAČILO!. Otevřená zpověď

10:52 Strýce mu zavřeli komunisté, teď analytik Ticháček kandiduje za STAČILO!. Otevřená zpověď

Podle bezpečnostního analytika Dominika Ticháčka přišel čas přiložit ruku k dílu, a proto kandiduje …