Co po sobě zanechají pražské radnice? Tak se jmenuje jeden z vašich komentářů na webu Vasevec.cz. Tedy pane inženýre, co zanechají podle vás?
To dědictví bude ubohé prakticky ve všech oblastech. Ono se ukazuje, že když lidé, i když často jsou třeba úspěšní podnikatelé, přejdou na pražskou radnici bez znalosti pražské problematiky, může být problém. Někteří se to nenaučí vůbec a ti, kteří se to naučí, tak vesměs po čtyřech letech odcházejí. Takže to, co tam zanechají, žádná sláva není.
Pojďme na konkrétní věci…
No tak si například vzpomeňme, jak se slibovalo, kolik se postaví mostů. To slibovali zejména Piráti, ale také Praha sobě. Prostě ty strany se předstihovaly. Pamatuji si, že to měly být dva mosty fungl nové, každý rok opravované dva mosty a podobné fantaskní myšlenky. Tak z toho zbyl jeden most, který se bude stavět mezi Zvíchovem a Podolím. No a bude to most zvláštní. Bude to taková velká lávka za více než dvě miliardy korun. Někde budou jezdit tramvaje a také cyklisté a chodit chodci, přičemž tam žádná přirozená frekvence není. Takže jsem opravdu zvědav, jak tuto atrakci za více než dvě miliardy korun Pražané využijí.
Prakticky se nebuduje vnitřní městský okruh. Jak to odhadují velké stavební firmy, tak to pokračování tunelů je tak s perspektivou zahájení za nějakých deset let a dokončení za další léta. Nebuduje se vnější okruh. I když to je závislé rozhodující měrou na státu, ale také na městě. Takže tady žádný pokrok také není v tom, aby se zlepšovala pražská doprava. Pražské ulice vlastně ovládl chaos. Ať už na vozovce, kde se chaoticky dělají rekonstrukce, často se uzavírají souběžné komunikace jako v případě třeba Barrandovského mostu, který je v takovém poloprovozu. Nebo most na Zbraslavi, který je také napůl uzavřen a napůl je opravován. A celý ten jih města je vlastně ochromen, protože se rekonstruují a uzavřely se i ty následné komunikace.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: David Hora