Máme dva policejní prezidenty, pane předsedo, kde vidíte chybu?
Zásadní chybu spatřuji v postupu bývalého ministra vnitra Jana Kubiceho, který je podle mého názoru jednoznačným viníkem současné situace.
Jak byste situaci řešil vy sám?
K takové situaci hlavně vůbec nemuselo dojít! Postup v dané věci měl vyplývat z platných předpisů a zákonných opatření, nikoliv z překotně uspěchaných kroků.
Ministr vnitra má pod sebou bezpečnostní složky, neměl by ministrem být někdo, kdo se v této oblasti pohybuje celý život?
Ministr je politická funkce. Myslím, že by bylo dobré, aby to nebyl bývalý policista.
Kdybyste byl ministrem vnitra vy, co by bylo vaším prvním krokem?
Ministrem vnitra nejsem, tudíž nebudu spekulovat coby kdyby. Přitom zdůrazňuji, že jsem z pozice předsedy výboru pro bezpečnost sdělil svůj názor k dané situaci.
Jaké pravomoci jako předseda výboru máte?
Předseda vedle toho, že svolává a řídí jednání výboru, má z hlediska dalších zákonem stanovených pravomocí stejné postavení jako každý jiný člen výboru. V této souvislosti připomenu, že výbor vedle své úlohy v zákonodárném procesu plní i roli kontrolní v příslušném rezortu, v případě výboru pro bezpečnost se jedná o Ministerstvo vnitra.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový