„Pro nás je nejdůležitější zákazník, protože bez něj by obchod neexistoval,“ vysvětloval v pořadu Máte slovo Petr Baudyš ze Svazu obchodu a cestovního ruchu. Podle něj akorát obchody naplňují požadavky zákazníka, který má v současnosti holt málo peněz.
„Já mám pocit, že zákazníci takovýhle blafy opravdu nechtějí,“ argumentovala mu ale žena ve studiu, která dvacet let pracovala jako kuchařka. „Zákazník je pro nás číslo jedna,“ stál si dál za svým Baudyš. „To bejvávalo, možná,“ dozvěděl se odpověď.
Baudyše se v ČT zastal i generální ředitel Kosteleckých uzenin Jan Hanuš. „Ne každý v této republice má na konci měsíce přebytek výplaty,“ vysvětloval. Stejně jako se nevyrábí jen kvalitní a drahá auta, tak se dělá i levnější a méně kvalitní uzenina. „Když to někdo kupovat nechce, tak ať to nekupuje,“ míní Hanuš.
„Vždycky ty peníze nemáme, ale někdy je máme,“ ozvala se žena z publika, která zastupovala Sdružení obrany spotřebitelů. Kdo nám tedy zaručí, že dražší uzenina bude skutečně kvalitní? „Já dám mnohdy peníze a nedostanu za to to, co si představuju,“ dodala.
Rada? Neutrácejte za levné potraviny
Podle Hanuše je ale řešení jednoduché. Když dají lidé najevo, že v obchodech chtějí kvalitní jídlo, obchody se tomu přizpůsobí. „Neutrácejte za levné jídlo,“ zněla jeho rada.
Jenže to se nacházíme v bludném kruhu. Někdo na dražší jídlo jednoduše nemá, například mnoho seniorů. „Čeští důchodci tady nesnídají kaviár a ani nebudou,“ zapojil se do diskuse místopředseda ČSSD Michal Hašek. To ale výrobci i obchodníci krčí rameny. „Dělat šunku za dvacet korun, aby měla 90 procent masa, není úplně možné,“ odvětil mu upřímně Baudyš.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Pavlína Nouzová