"Vytváření marketingových kampaní na podporu městské dopravy je potřeba, ale v případě vyhrazení celého jednoho vozu metra pro nezadané se téměř s jistotou nesetká s úspěchem," uvedl pro server Lidovky.cz dopravní expert Miroslav Vyka, který celkově vnímá projekt jako nepromyšlený a chápe jej jako pokus dopravního podniku zviditelnit se.
"Vypustit mediální balonek a odlákat pozornost od skutečných problémů městské dopravy v Praze, kdy se plánují další škrty spojů a zvýšení cen jízdného," dodává Vyka. Argument, že se dopravní podnik v nové kampani snaží vylepšit obraz cestování v MHD a vzbudit zájem mezi mladými lidmi, Vyka nepřijímá. Jde to podle něj i jinak, v tomhle plánu prý převládají nevýhody.
Nevýhody převažují nad výhodami
"Cestující, kteří dobíhají na poslední chvíli, nastoupí do posledního vozu, ale protože souprava není průchozí, tak v případě, že nebudou chtít být v seznamovacím voze, budou na další stanici přestupovat do dalších vozů, což bude prodlužovat čekací doby ve stanicích a zdržovat provoz. Ostatní vozy se budou přeplňovat. Navíc je v posledním voze prostor pro přepravu kol a cyklisté tak budou v seznamovacím voze cestovat nedobrovolně. Může také nastat situace, že budou ve voze téměř výhradně muži a ženy budou tento způsob seznamování z důvodů obav o svou bezpečnost ignorovat. Celý projekt se pak mine účinkem," jmenuje dopravní odborník sporné aspekty návrhu.
Místo podobných projektů by podle Vyky cestující uvítali například bezdrátové připojení k internetu, instalaci bezpečnostních kamer, jejichž absence prý vede k tomu, že cesta metrem připomíná ve srovnání se západní Evropou jízdu na Divokém západě, zvýšení počtu hlídek či ochranky nebo více místa pro přepravu kol a kočárků.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: adr