V uplynulém týdnu sledoval mediální odborník Petr Žantovský na výkonech českých novinářů naprosto flagrantně patrné dva z největších problémů naší žurnalistiky. „Jednak zcela pochybné stanovení agendy, výběr témat, předkládaných publiku. V den, kdy v Iráku přišli o život dva slovenští vojáci, přinesla Česká televize tuto zprávu v rozsahu jedné rozvité věty. Vedle toho ovšem dobrých pět minut věnovala silvestrovským nákupům a zábavní pyrotechnice,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz Petr Žantovský.
Připadá mu, jako by se příslušní editoři řídili dávným pravidlem Vladimíra Železného, který vždycky říkal, že pro typického televizního diváka, jeho pomyslnou „bábu Dymákovou“, není zpráva ze zahraničí žádnou zprávou, že ji tato problematika vůbec nezajímá. „Možná, že to platilo pro ´novácké´ divačky před deseti lety, ač i o tom lze pochybovat, ale zcela jistě to neplatí pro dnešního diváka veřejnoprávního zpravodajství,“ tvrdí mediální odborník.
Veřejnoprávní televize má mít na paměti, že si ji divák platí
Je přesvědčen o tom, že by se v žádném případě takovou podivnou představou toto zpravodajství a jeho tematická skladba neměly řídit. „Nad každou odvysílanou minutou v České televizi by se měla vznášet hlavní a ústřední motivace: Toto si divák platí ze svého. Je to opravdu to zboží, které se mu má za jeho peníze dostat? Obávám se, že takovou otázku si mnoho lidí odpovědných za příslušné mediální obsahy neklade,“ konstatuje Petr Žantovský.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník