Podle poslance Jana Husáka to budou totiž příští rok standardní ceny, bez jakýkoliv závazků.
Podle jeho návrhu by měli lidé také dostat vždy úplné informace o poskytovaných službách. V České republice by to mělo výrazně i zlevnit volání.
„Lidé by se navíc neměli ukvapovat s uzavíráním smluv se stávajícími operátory do doby, než na jaře vstoupí na trh čtvrtý operátor,“ řekl pro ParlamentníListy.cz Jan Husák. Připomněl, že v poslední době se zvýšil tlak stávajících operátorů na klienty, aby uzavírali údajně mimořádně výhodné smlouvy s 50procentní slevou. „To jsou ceny, které podle našich předpokladů budou na jaře nabízet jako standard, budou-li se chtít udržet na trhu,“ řekl Husák.
„Chci řešit nekalé praktiky současných mobilních operátorů, které uplatňují vůči zákazníkům i ostatním podnikatelům v oboru elektronických komunikací. Brání konkurenci na telekomunikačním trhu, a tím pádem také lepší kvalitě služeb a hlavně snížení cen pro zákazníky,“ říká poslanec Jan Husák (TOP 09), místopředseda sněmovního Hospodářského výboru.
Smlouvy s neúplnými nebo skrytými údaji budou neplatné
Nový zákon řeší tři nejčastější prohřešky operátorů vůči zákazníkům. „Za prvé to jsou neúplné informace o službách, další je automatické prodlužování smluv bez vědomí zákazníka a za třetí jsou to smluvní pokuty vůči zákazníkům, kteří termínovanou smlouvu chtějí ukončit předčasně,“ říká Husák. V návrhu chce zákonem zakázat automatické prodlužování smluv, kdy operátor o tomto prodloužení zákazníka vůbec neinformuje a stanovuje smluvní pokuty za předčasné ukončení smlouvy na dobu určitou.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radmila Zemanová-Kopecká