Břeclav: Recept na dopravu je hotový

24.10.2024 16:14 | Tisková zpráva

Pohyb aut sledovaný kamerami na semaforech, desítky komisařů v autobusech hromadné dopravy, podrobná pocitová mapa, mnohahodinové debaty s veřejností a hlavně nesčetná setkání odborníků. To vše bylo podkladem pro vytvoření Plánu udržitelné mobility Břeclavi.

Břeclav: Recept na dopravu je hotový
Foto: breclav.org
Popisek: Pohled na Břeclav

Strategický dokument, který bude formovat vývoj dopravy ve městě nejméně v následujícím desetiletí, je hotový. Práce na něm trvaly dvacet měsíců. Dokument musí ještě projít schválením v radě a zastupitelstvu. Pak se jeho doporučeními bude město řídit při všech krocích, které bude v dopravě podnikat. Ať už jde o změny v automobilovém provozu, parkování, cyklistice, v úpravách provozu MHD a podobně.

„Břeclav, stejně jako řada jiných měst, se potýká s narůstajícími požadavky na parkování, tranzitní dopravu, bezpečnost cyklistů, pohodlí pěších a řadou dalších dopravních témat. Dosud jsme tyto problémy řešili jednotlivě, bez širší návaznosti na jiné oblasti dopravy i života. Plán udržitelné mobility nám pomůže, abychom dokázali pojmout dopravu jako celek,“ říká starosta Svatopluk Pěček. Jak zdůrazňuje, dokument pomůže zajistit ve městě optimální dopravu jeho obyvatelům, ale i těm, kteří sem přijíždějí za prací či za zábavou. „Cestování po Břeclavi chceme přátelské, efektivní, bezpečné, dostupné a ohleduplné k prostředí města,“ doplnil starosta.

Plán udržitelné mobility vychází z vize toho, jak by měla městská mobilita vypadat v roce 2035. Podrobně pak definuje jednotlivé konkrétní záměry a projekty, jak toho dosáhnout. Návrhová část dokumentu se zakládá na čtyřech pilířích.

  • Automobilem s mírou
  • Funkční veřejná hromadná doprava pro všechny 
  • Atraktivní zdravá mobilita 
  • Veřejný prostor – místo pro trávení volného času

Podrobněji dokument doporučuje více než osmdesátku aktivit. Patří mezi ně například odvedení tranzitní dopravy mimo intravilán města, snižování podílu individuální automobilové dopravy, optimalizace parkování, rozvoj bezpečnosti na silničních komunikacích, rozvoj elektromobility, optimalizace sítě MHD, výstavba sítě cyklostezek, rozvoj cyklistických služeb, zvýšení prostupnosti významných městských bariér, zklidňování dopravy v centru města, vymístění motorové dopravy z oblastí podél toku řeky Dyje, modrozelená infrastruktura a další. Dokument představuje i možné zdroje financování.

Celý Plán udržitelné mobility si můžete stáhnout ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jan Zahradil byl položen dotaz

Směřování ODS

Vážený pane Zahradil, až do této vlády jsem byl voličem ODS a tak jako i někteří kolegové, kteří mají podobný názor, se zamýšlím nad tím co vlastně ODS dnes je... Říká se že podle ovoce se pozná strom a mě jde mráz po zádech, co jsme to proboha zvolili. Vy jste taková "konservativní tvář" ODS, snad...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Plzeň: ProCit již 15 let pomáhá rodinám, v nichž žijí děti s autismem

19:44 Plzeň: ProCit již 15 let pomáhá rodinám, v nichž žijí děti s autismem

Občanské sdružení ProCit, z. s., si letos připomíná významné výročí. Už 15 let poskytuje podporu i n…