Brno: Město pokračuje ve strategickém plánování v kultuře

24.05.2017 10:48 | Zprávy

Město Brno pokračuje ve strategickém plánování v oblasti kultury a kreativních odvětví, který byl zahájen v druhé polovině roku 2015. Rada města Brna na dnešním zasedání vzala na vědomí koncept Vize kulturního a kreativního Brna v roce 2050 a a koncept dokumentu Závěry analytické části Strategie kultury a kreativních odvětví.

Brno: Město pokračuje ve strategickém plánování v kultuře
Foto: brno.cz
Popisek: Brněnský magistrát

„Brno by mělo být v roce 2050 mezinárodně uznávanou kulturní metropolí. Zdejší scéna je postavená na setkávání tradice a experimentu a aktivně by měla ovlivňovat nejnovější světové trendy. Kultura je základním kamenem identity města, naplňuje veřejný prostor a každodenní život obyvatel města“ představuje vize náměstek primátora pro oblast kultury Matěj Hollan.

Analytická část Strategie kultury a kreativních odvětví vychází z Mapování kulturních a kreativních odvětví ve městě Brně, které si město objednalo u Jihomoravského inovačního centra v roce 2013. V druhé polovině roku 2016 proběhla evaluace předešlého strategického dokumentu v oblasti kultury, byl zpracován přehled financování kultury za posledních 5 let a aktualizována SWOT analýza brněnské kultury.

Na základě těchto podkladů, diskusí během setkání Brněnského kulturního parlamentu a setkání jeho advokačních skupin, rozhovorů se zástupci kulturních a kreativních odvětví byl sestaven seznam hlavních potenciálů a problémů týkajících se brněnské kultury. Ten byl následně seskupen do šesti tematických oblastí:

- podmínky pro rozvoj kvality,
- kultura a vzdělávání,
- spolupráce a propojování,
- renomé,
- publikum,
- dostupnost a soužití.

Po zapracování připomínek se ve výše uvedených oblastech objevuje 14 potenciálů a 16 problémů brněnské kultury.

Mezi potenciály kultury ve městě se řádí například žánrová rozmanitost kultury v Brně, silná institucionální základna, geografická poloha města, nadregionální renomé nebo mladé a početné publikum.

Z problémů brněnské kultury lze jmenovat například podfinancovanost institucí, nesystematičnost města v této oblasti, nedostatek vyhovujících prostor, nedostatečná spolupráce škol a praxe nebo absence koordinace propagace.

Návrhová část dokumentu bude dle vzoru Strategie pro Brno strukturována do tří rovin:

- strategická (vize, hodnoty a cíle do roku 2050),
- programová (priority a opatření do roku 2030),
- akční plán (aktivity do roku 2023)

V následujících měsících bude představena a konzultována finální verze strategických cílů, následovat bude představení a výběr priorit, opatření a tvorba akčního plánu.

K účasti je na tvorbě strategie oslovováno cca 1100 zástupců kulturních a kreativních odvětví a aktivně se zapojuje cca 250 až 300 lidí. Advokačních skupin je 12 a ty jsou děleny dle jednotlivých odvětví (Hudba, Scénická umění, Výtvarné umění, Literatura, Film, TV video a rozhlas, Lidové umění, Design, Kulturní dědictví, Architektura, Hry, Reklama, Kulturní fabriky).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Josef Bernard byl položen dotaz

Vaše ,,pomoc" živnostníkům

Jak nám má pomoci odložení plateb na pojištění, když zálohy stejně tak či tak budu muset uhradit? Paradoxně když se mi nebude v podnikání dařit, tak kde pak vzít peníze na zaplacení záloh, které jste dost zvýšili? Nemyslíte, že by bylo prospěšnější, kdybyste je nezvyšovali? Tvrdíte, že je to kvůli d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Plzeň: Město má další školu, která žákům nabízí dietní stravování

20:31 Plzeň: Město má další školu, která žákům nabízí dietní stravování

Bezlepkovou stravu nově od listopadu letošního roku zajišťuje dětem trpícím celiakií školní jídelna …