„Ředitelství silnic a dálnic se o vydání územního rozhodnutí snažilo už v minulosti. Stavební úřad v Českých Budějovicích ho také vydal už v listopadu 2018, krajský úřad je ale, na základě řady odvolání, zrušil. Následně muselo ŘSD změnit projektovou dokumentaci. Druhé územní rozhodnutí bylo vydáno letos v červnu, odvolání byla tentokrát naštěstí zamítnuta,“ říká k průtahům stavby primátor Jiří Svoboda a dodává, že na změně projektu se výrazně podíleli také představitelé města.
Kvůli úpravě projektu, která se týkala zejména křižovatky ulic Pražská x Nemanická, se ale objevil další nečekaný problém, a to majetkový. Stavba totiž kvůli svému rozšíření zasahuje do pozemků a také stavby třetích osob. A právě s nimi město, neprodleně po tomto zjištění, začalo jednat.
„S kolegou Viktorem Lavičkou se nám podařilo všechny dotčené strany dostat za jeden stůl a dospěli jsme k dohodě, na jejímž základě se připravují majetkové vztahy tak, abychom měli k dispozici veškeré pozemky potřebné pro tuto stavbu,“ dodává náměstek primátora Tomáš Bouzek.
Dva a půl kilometru dlouhá Severní spojka, jejíž součástí bude i most přes Vltavu a podjezd pod železničním koridorem, propojí hlavní tah od Plzně a Písku (I/20) s dálnicí D3. Bude tak plnit funkci severního obchvatu krajského města. Odhadované náklady činí 1,9 miliardy bez DPH.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV