Samospráva oponuje trzení, že jde o malé pracoviště s počtem zaměstnanců většinou pod 11 a stát že ušetří na pronájmu. Budova je ve vlastnictví státu a ÚP Český Těšín má 24 pracovníků. Vedení města se proto dále snaží s finanční správou vyjednat alespoň možnost sídla kontaktního místa v prostorech města pro potřeby poradenství a přijímání podání od občanů zejména v úředních dnech, i když je zřejmé, že to nenahradí přítomnost územního pracoviště ve městě.
Cituji z dopisu místostarosty Stanislava Folwarczného.
Vedení města Český Těšín se zrušením územního pracoviště (ÚP) finančního úřadu v Českém Těšíně nesouhlasí. Z „Analýzy redukce počtu územních pracovišť finančních úřadů“ zpracovaného finanční správou vyplývá, že ÚP Český Těšín má ze všech rušených ÚP nejvyšší počet pracovníků (24), neodpovídá tak kritériu stanoveného finanční správou pro zrušení ÚP – klesající počet zaměstnanců většinou pod 11. Taktéž zdejší územní pracoviště vykazuje nejvyšší počet zpracovávaných dokumentů ze všech ÚP navržených ke zrušení. Tento počet násobkem překračuje počty dokumentů u ostatních zrušovaných ÚP. Navíc zdejší ÚP má výhodu sídla ve vlastní budově, odpadá tedy náklad na nájem prostor.
Přestože dopravní dostupnost „okresního“ finančního úřadu je přijatelná, neboť vzdálenost činí kolem 15 km, je to pro občany města návrat k předchozímu systému horší dostupnosti úřadů a odklon od řady let realizované snahy přibližovat úřady občanům.
Z počtu zpracovávaných dokumentů zdejším ÚP je zřejmé, že pracoviště v Českém Těšíně je pro občany přínosem a bezesporu výhodou.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV