Do Břeclavi putuje 31 milionů na moderní úřad

16.02.2024 10:23 | Tisková zpráva

Žádné běhání po úřadě, méně čekání. Spoustu věcí, které potřebujete vyřídit na Městském úřadě Břeclav, budete moci vyřešit z pohodlí domova. Rozšíření elektronických služeb je součástí významné dotace, kterou město Břeclav získalo z IROP. Do Břeclavi putuje přes 31 milionů korun na elektronizaci výkonu veřejné správy, tzv. eGovernment.

Do Břeclavi putuje 31 milionů na moderní úřad
Foto: breclav.org
Popisek: Pohled na Břeclav

„Tento projekt má za cíl zkvalitnění služeb úřadu, zjednodušit vyřizování agendy a zefektivnit veřejnou správu. Spoustu agend lze řešit elektronicky a my tento trend chceme zpřístupnit i pro naše občany,” říká místostarosta Jakub Matuška. Co všechno projekt přinese? Třeba to, že o městské dotace budete moci požádat online. Že vyřídíte přes internet služby související se správou hřbitovů. Že budete moci nahlédnout dálkově do správního spisu nebo do mapových podkladů a spoustu dalšího. Díky rozšíření služeb v Portálu občana odpadne nutnost fyzicky dojít na úřad.

Zásadním přínosem dotace je pro městský úřad zejména pořízení nových serverů, obslužného software či diskového pole, kde se shromažďují data z celé metropolitní sítě města Břeclav. Do ní spadají vedle městského úřadu například i příspěvkové organizace města nebo školy, kulturní domy a podobně. Současná technologie již dosluhuje a její výměna je nezbytná.

Nový software, který bude provázaný s dalšími systémy používanými městem, rovněž zajistí lepší správu majetku, zejména nemovitostí města. Spousta věcí se zjednoduší, jedná se například o automatizaci plateb za nájemné, služby, energie, nahlašování a plánování oprav, automatické hlídání revizí, pro klienty pak možnost žádat o pronájem či výpůjčku prostor elektronicky. Bude možné lépe sledovat a optimalizovat spotřeby energií. A očekává se také zrychlení a zkvalitnění vymáhání nedoplatků.

Významná částka z dotace poputuje na pořízení pasportů. Půjde například o detailní zmapování komunikací, zeleně, sítí a podobně. Pasporty, pokud existují, nejsou aktuální a nová legislativa vyžaduje jejich vyšší přesnost. Získaná data budou propojena s navazujícími službami v elektronické podobě. Pasporty poslouží k přesnějšímu plánování při rozvoji města, ale důležité budou například i pro stavebníky.

Dotace pokrývá 85 procent výdajů projektu. Město ze svého doplatí 5,55 milionu korun včetně DPH. Všechny výstupy projektu musí být dokončeny do dvou let, tedy do konce roku 2025.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jana Pastuchová byl položen dotaz

Jak podle vás zajistit práci seniorům?

Pravda je, že doba jde dopředu a lidé ve starším věku se mají problém ,,jít s dobou". Ale podle mě to bude problém i do budoucna, třeba pro dnešní 30. Za 30 let mohou řešit stejný problém jako senioři dnes, protože i když jsou třeba technologicky zdatnější než dnešní starší generace, tak za těch 30 ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Uherské Hradiště: Slavnostní rozsvěcení vánočního stromu

22:41 Uherské Hradiště: Slavnostní rozsvěcení vánočního stromu

V pátek 29. listopadu se na Masarykově náměstí v Uherském Hradišti rozsvítí vánoční strom. Souběžně …