Letos se registrovalo 275 zájemců, čímž účast stoupla oproti loňsku 111 %. Naše město se tak společně s Kladnem a Třebíčí stalo skokanem roku.
Zároveň se Břeclav zařadila mezi cyklovelmoci, tedy města s nejvyšším počtem soutěžících na počet obyvatel. Břeclav. (1,1 %) patří 4. příčka za Otrokovicemi (1,35 %), Jindřichovým Hradcem (1,22 %) a Novým Jičínem (1,15 %).
Vzrostl také zájem zaměstnavatelů, kteří se snaží podporovat své zaměstnance v šetrném dojíždění.
Projekt do práce na kole pořádá spolek Auto*Mat ve spolupráci s 33 městy po celé republice.
Tváří letošní kampaně jsou břišní a hrudní chirurg prof. MUDr. Pavel Pafko, DrSc., a také fyzioložka a biochemička prof. RNDr. Helena Illnerová, DrSc. Oba jezdí po celý život pravidelně na kole a nic na tom nemění ani po sedmdesátce. „Kolo je ideální dopravní prostředek pro každého. Občas slýchám, že cyklisté musí dýchat znečištěný vzduch. Ale jestli si myslí, že v MHD nebo v autě dýchají jiný vzduch, tak jsou na omylu. Z hlediska zdraví je jízda na kole rozhodně prospěšná. A navíc ulevíte životnímu prostředí a netaháte kvůli svým 70 kilům tunu železa tam a zpátky,“ říká prof. Pavel Pafko, který cestou do práce najede na kole asi 13 kilometrů.
Soutěže Do práce na kole se mohou účastnit cyklisté, běžci, chodci, in-line bruslaři, koloběžkáři, majitelé elektrokol, longboardů, handbiků i vozíčkáři. Hlavní kategorií je „pravidelnost týmu“, ale může se jezdit i na „výkonnost jednotlivce“. Speciální kategorii mají běžci a chodci.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV