Obměnou projde také elektronická úřední deska na webu města. Zastupitelé už v loňském roce rozhodli o modernizaci a vyčlenění finančních prostředků. Občané budou moci využívat mnohem příjemnějších služeb úřední desky už na podzim. Definitivně tím odpadne špendlení papírových dokumentů s drobným textem a nepříjemné zdlouhavé prohledávání. Navíc se počet úředních desek navýší. Kromě magistrátního podloubí budou ještě na dvou dalších místech.
Radnice se už v loňském roce rozhodla ulehčit občanům používání stávající úřední desky v podloubí Magistrátu města Hradec Králové a zároveň provést vylepšení i na elektronické úřední desce na webu města. Na úřední desku v podloubí magistrátní budovy jsou v současnosti vyvěšovány dokumenty v listinné podobě, některé z nich obsahují menší písmenka a mnozí z občanů mají problém je přečíst.
V podloubí magistrátu se objeví moderní digitální panely s velkými dotykovými LCD displeji zobrazujícími naskenované dokumenty. Stejné provedení úřední desky budou moci Hradečané už na podzim najít nově před vchodem na živnostenský úřad ve Střelecké ulici a na odboru dopravy v Gayerových kasárnách, kam přichází také větší počet lidí. Výhodou tohoto systému je vyvěšování dokumentů přímo ze spisové služby elektronicky, čímž odpadá pracovníkům úřadu povinnost fyzicky hlídat lhůty vyvěšených dokumentů. Navíc bude snáz dohledatelné a průkazné období, ve kterém byl dokument opravdu zveřejněn. Vše bude už do budoucna řešit počítač. Tento systém město pořídí i s instalací potřebného softwarového vybavení za necelé dva miliony korun bez DPH.
„V praxi dojde k několika citelným zlepšením. Na příslušný zveřejněný dokument si občan „ťukne“ a bude ho moci pohodlně číst ve zvětšeném okně, pohodlnější bude i listování ve vícestránkových textech,“ říká Martin Holeček, vedoucí oddělení informačních technologií Magistrátu města Hradec Králové.
Úřední deska bude instalována v podloubí magistrátu, dále v prostorách odboru dopravy a u vchodu živnostenského úřadu. Už koncem léta by měly začít práce na postupné obnově obou desek. Podněty ze strany komisí místních samospráv navíc volaly po obnově elektronické úřední desky přístupné z webu města. Ta bude nově provázána také se spisovou službou.
Všichni občané, kteří mají doma počítač, mohou i nadále využívat úřední desku elektronickou. Pomocí systému nainstalované RSS čtečky mohou tak přímo do počítačů chodit upozornění na nově vyvěšené dokumenty.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Hradeckralove.org