Jihlava: Dotace na trolejbusy dorazila v plné výši

01.03.2024 10:23 | Tisková zpráva

Nové parciální trolejbusy v Jihlavě už slouží veřejnosti a poskytovatel dotace schválil její vyplacení v plné výši 60,7 milionu korun.

Jihlava: Dotace na trolejbusy dorazila v plné výši
Foto: Archiv
Popisek: Jihlava

Šest nových parciálních trolejbusů už jezdí na linkách Dopravního podniku města Jihlavy (dále jen DPMJ). Cestující je snadno poznají, protože na všech třech venkovních displejích je písmeno označující linku v zelené barvě. Mají nerezová madla a omyvatelné potahy sedaček. Dorazily do Jihlavy sice se zpožděním a na poslední chvíli před koncem roku, ale šedesátimilionová dotace nyní přišla celá.

Řídící orgán Integrovaného regionálního operačního programu (dále jen ŘO IROP) teď dokončil administrativní ověření závěrečné žádosti o platbu a schválil všechny výdaje na pořízení trolejbusů ve výši 71,5 milionu korun jako způsobilé. Dotace ve výši 85% ze způsobilých nákladů byla DPMJ vyplacena v plné výši tento týden.

DPMJ má k dispozici 79 vozidel, devětatřicet z nich jsou trolejbusy. Z tohoto počtu už je nyní (včetně nově dodaných) třináct trolejbusů parciálních. Ty mohou jezdit i do úseků, ve kterých není trolejové vedení, protože mohou část trasy jezdit na baterii.

„V roce 2025 se počítá s dodávkou dalších šesti parciálních a šesti standartních trolejbusů. Aktuálně je výběrové řízení ve fázi hodnocení nabídek. Tři další parciální trolejbusy by měly do Jihlavy přijít také v roce 2026 všech 15 vozů bude také podpořeno dotací a to ve výši maximálně 70 procent způsobilých nákladů. Nejnovější šestice parciálních trolejbusů má oproti původní generaci řadu vylepšení. Mají asi o 25 procent delší dojezd na trakční baterii a do trolejbusů se vejde o deset cestujících víc než v případě předchozí generace,“ vysvětlil předseda představenstva DPMJ Radim Rovner.

Letos by měl do Jihlavy dorazit také nový 10,5 metru dlouhý autobus Iveco Urbanway, který bude prioritně určený cestujícím z příměstských oblastí. Stávající midibusy Rošero jsou totiž na konci životnosti a nevyhovují také svojí malou kapacitou.

Městské autobusy a trolejbusy v Jihlavě loni přepravily téměř 16 milionů lidí a v počtu přepravených cestujících se tím DPMJ vrátil v roce 2023 k předkovidovým hodnotám z roku 2019.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Proč jste na navýšení rodičovského příspěvku netlačila víc dřív?

Myslím, když jste byli ve vládě? Myslíte, že teď něco zmůžete? A můžete aspoň říci, když už nejste ve vládě, proč a kdo byl proti navýšení rodičovské pro všechny a ve větší míře, která by zohledňovala inflaci a růst cen?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hradec Králové: Poblíž třídy Edvarda Beneše vzniká ovocný sad

19:39 Hradec Králové: Poblíž třídy Edvarda Beneše vzniká ovocný sad

Možnost seznámit se s významnými druhy ovocných stromů a keřů, zajít si pro ovoce do sadu a podpořit…