Kraj totiž přišel s návrhem,že převezme všechna práva a povinností z dosud uzavřených smluv a dohod ve věci výstavby tangenty a uhradí také přímé investiční náklady i na stavební objekty, které podle původních předpokladů mělo hradit město. To samozřejmě vedení města vítá, protože by to přineslo Mladé Boleslavi úspory přes 20 milionů korun. Pokud by tuto variantu schválilo i zastupitelstvo kraje na zasedání 28. června, je podle zástupců kraje reálné zahájení této dlouho připravované stavby již v srpnu letošního roku. Informoval o tom dnes primátor Raduan Nwelati.
Tuto novou komunikaci, která vyvede automobily od Bondy centra až k Intersparu a dále na dálnici a ulehčí jiným přetíženým komunikacím, připravuje město a kraj již několik let. Podle původní dohody má být příjemcem státní dotace ve výši 300 milionů korun Středočeský kraj, který má také postavit vlastní komunikaci. Město by mělo postavit chodníky, cyklostezku a veřejné osvětlení a již dříve se zavázalo, že až do výše 50 milionů korun zaplatí náklady stavby, které by přesáhly výši přislíbené státní dotace 300 milionů korun. Při přípravě nového znění smlouvy o sdružení zadavatelů a spolupráci mezi Středočeským krajem a městem Mladá Boleslav na tuto akci ovšem nedošlo ke shodě a smlouva nebyla dosud odsouhlasena zastupitelstvem kraje. V červnu však vedení města adresoval náměstek hejtmana Robin Povšík nový návrh řešení, ve kterém kraj slibuje zaplatit vše sám a v takovém případě by kraji samotnému náleželo rozhodovat o výběru dodavatele.
Nyní zastupitelé města schválili usnesení, kterým se město snaží co nejlépe ošetřit své zájmy a přitom nebránit stavbě tangenty. Toto usnesení zahrnuje proto dvě varianty řešení. Zastupitelstvo schválilo jak nový návrh smlouvy mezi městem a krajem, podle něhož kraj hradí akci sám, tak původní návrh smlouvy o sdružení zadavatelů a spolupráci mezi krajem a městem. V této původní smlouvě je nyní pečlivě ošetřeno, aby se vyloučily možnosti manipulace s touto zakázkou. Hlavním důvodem úprav smlouvy je především to, aby mohl být vybrán takový dodavatel, který nabídne skutečně ty nejvýhodnější podmínky, bez rizika neodůvodněných nákladů, které by mohly zatížit rozpočet města. Vedení města by ale samozřejmě uvítalo, kdyby kraj podpořil variantu, podle které veškeré platby zajistí sám. "Obě smlouvy budou na stole a věřím, že kraj schválí tu smlouvu výhodnější pro město Mladá Boleslav," řekl primátor.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mb-net.cz