Nejrychlejší cesta vlakem mezi mladoboleslavským a pražským hlavním nádražím momentálně zabere 69 minut. K výraznému zrychlení by v příštích letech měla přispět stavba Bezděčínské spojky, která je jedním z jedenácti strategických projektů obsažených ve vládním usnesení z října 2018 na podporu zlepšení dopravní infrastruktury na Mladoboleslavsku.
Tehdy byly tyto projekty vyčísleny na 7,5 miliardy korun. Město považuje za mimořádný úspěch, že tyto prostředky pro region vyjednalo a nadále vyvíjí velké úsilí, aby byly jednotlivé projekty postupně realizovány.
V rámci pokračujících příprav záměru Bezděčínské spojky bylo město Mladá Boleslav osloveno Ministerstvem životního prostředí ČR, aby se v rámci zjišťovacího řízení vyjádřilo k vlivu na životní prostředí.
„Podporujeme zrychlení železničního spojení s Prahou. Ostatně jsme to byli my, kdo na tento projekt v roce 2018 vyjednal peníze s vládou. Zároveň je ale nutné respektovat vliv investice na životní prostředí a obyvatele dotčených lokalit, což jsou v tomto případě lidé z příměstských částí Jemníky, Bezděčín a z Řepova. Je nutné souběžně posuzovat vliv všech tří projektů, které se v tomto místě chystají - tedy nejen železnice, ale i silnice II/610 a rozšíření dálnice na šest pruhů. Za zásadní považujeme vytvoření protihlukových zábran. Konkrétním opatřením, které by snížilo dopad na obyvatele, je zmenšení poloměru oblouku navrhované trati z R 500 m na poloměr R 300 m. Tím by došlo ke snížení rychlosti na 80 km/h v úseku dlouhém přibližně 1,5 kilometru a trať by nevedla tak blízko bytové zástavby. Titulek a znění v sobotu zveřejněného článku na webu zdopravy.cz je výrazně zavádějící, což nás velmi mrzí, protože zrychlení železničního spojení s Prahou věnujeme velké úsilí,” řekl první náměstek primátora Jiří Bouška.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV