Na Nové radnici byly prezentovány výsledky studií o dostupnosti Brna

02.11.2011 16:59 | Zprávy

V úterý 1. 1. 2011 proběhla v Rytířském sále Nové radnice prezentace výstupů Komparativní studie globální dostupnosti města Brna a Terénního šetření firem a VaV center v brněnské aglomeraci za účelem zlepšení mobility zaměstnanců.

Na Nové radnici byly prezentovány výsledky studií o dostupnosti Brna
Foto: Martin Šimák
Popisek: Pohled na Brno shora, letecký snímek

Studie, jejichž zadavatelem je statutární město Brno, posuzují dostupnost města z několika úhlů pohledu - např. z hlediska vzájemné dostupnosti Brna a zahraničních destinací, dostupnosti brněnského letiště či konkurenčních letišť ve spádové oblasti apod.

„Je nezbytné, aby město Brno jako destinace středoevropského rozměru poskytující investiční příležitosti a desítky tisíc pracovních míst bylo globálně dostupné všemi prostředky veřejné dopravy. Očekávám, že výstupy obou studií přispějí k dosažení cílů, které jsme definovali již v Koncepci ekonomického rozvoje města, a to zejména v oblasti rozvoje nových linek letiště Brno," uvedl primátor města Brna Roman Onderka.

Komparativní studie globální dostupnosti města Brna byla koncipována jako dokument navazující na jeden z hlavních cílů Koncepce ekonomického rozvoje města (KERM) - prostřednictvím zlepšené globální dostupnosti města zvýšit konkurenceschopnost Brna jako obchodní a investiční destinace. Cílem studie je zhodnotit, jaká je pozice Brna z hlediska globální dostupnosti přibližně v polovině r. 2011, zpracovat podpůrný dokument pro proveditelná, rychlá a účinná opatření zamezující vzniku globální izolace Brna a porovnat a zhodnotit dostupnost města prostřednictvím tří základních dopravních systémů (silniční, železniční/VRT, letecká infrastruktura). Studie věnuje pozornost veřejné dopravě po silnici a železnici, ale hlavně se zaměřuje na rozvoj globální dostupnosti prostřednictvím leteckých linek.

Terénní šetření firem a VaV center v brněnské aglomeraci za účelem zlepšení mobility zaměstnanců Studii doplňuje průzkum mezi podniky, firmami, univerzitami, vývojovými pracovišti apod., které mají sídlo nebo pobočku v Brně a okolí. Přináší data o skutečné poptávce po mobilitě zaměstnanců firem a jejich managementu v letecké dopravě. Tím zpřesňuje závěry studie globální dostupnosti.

Výstupy

Výstupy obou prací potvrdily, že ve spádové oblasti brněnského letiště existuje potenciál pro rozvoj tradičního síťového létání z/do Brna kvantifikovaný neuspokojenou poptávkou po leteckém spojení. Tento potenciál představuje 600-700 tis. pasažérů/rok, kteří každoročně využívají jiných letišť v okolí Brna. Zachycení 20 % "unikajících" pasažérů představuje hlavní zdroj poptávky po nové pravidelné lince z Brna na některé z uzlových letišť v Evropě.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Brno.cz

senát

V tom, že teď senát funguje jako automat na podpisy s vámi souhlasím. Jak dlouho ale myslíte, že to bude trvat? ANO teď sice poprvé aspoň částečně uspělo, ale pořád je to málo. Čím to podle vás je? A upřímně, kdyby ANO bylo vládní stranou a současně mělo v senátu většinu, nemyslíte, že by to byl ste...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Aš: Analýza a optimalizace česko - německých mobilit pracovníků

22:31 Aš: Analýza a optimalizace česko - německých mobilit pracovníků

Obracíme se na Vás s prosbou o součinnost v rámci projektu "Analýza a optimalizace česko-německých m…