Studie, jejichž zadavatelem je statutární město Brno, posuzují dostupnost města z několika úhlů pohledu - např. z hlediska vzájemné dostupnosti Brna a zahraničních destinací, dostupnosti brněnského letiště či konkurenčních letišť ve spádové oblasti apod.
„Je nezbytné, aby město Brno jako destinace středoevropského rozměru poskytující investiční příležitosti a desítky tisíc pracovních míst bylo globálně dostupné všemi prostředky veřejné dopravy. Očekávám, že výstupy obou studií přispějí k dosažení cílů, které jsme definovali již v Koncepci ekonomického rozvoje města, a to zejména v oblasti rozvoje nových linek letiště Brno," uvedl primátor města Brna Roman Onderka.
Komparativní studie globální dostupnosti města Brna byla koncipována jako dokument navazující na jeden z hlavních cílů Koncepce ekonomického rozvoje města (KERM) - prostřednictvím zlepšené globální dostupnosti města zvýšit konkurenceschopnost Brna jako obchodní a investiční destinace. Cílem studie je zhodnotit, jaká je pozice Brna z hlediska globální dostupnosti přibližně v polovině r. 2011, zpracovat podpůrný dokument pro proveditelná, rychlá a účinná opatření zamezující vzniku globální izolace Brna a porovnat a zhodnotit dostupnost města prostřednictvím tří základních dopravních systémů (silniční, železniční/VRT, letecká infrastruktura). Studie věnuje pozornost veřejné dopravě po silnici a železnici, ale hlavně se zaměřuje na rozvoj globální dostupnosti prostřednictvím leteckých linek.
Terénní šetření firem a VaV center v brněnské aglomeraci za účelem zlepšení mobility zaměstnanců Studii doplňuje průzkum mezi podniky, firmami, univerzitami, vývojovými pracovišti apod., které mají sídlo nebo pobočku v Brně a okolí. Přináší data o skutečné poptávce po mobilitě zaměstnanců firem a jejich managementu v letecké dopravě. Tím zpřesňuje závěry studie globální dostupnosti.
Výstupy
Výstupy obou prací potvrdily, že ve spádové oblasti brněnského letiště existuje potenciál pro rozvoj tradičního síťového létání z/do Brna kvantifikovaný neuspokojenou poptávkou po leteckém spojení. Tento potenciál představuje 600-700 tis. pasažérů/rok, kteří každoročně využívají jiných letišť v okolí Brna. Zachycení 20 % "unikajících" pasažérů představuje hlavní zdroj poptávky po nové pravidelné lince z Brna na některé z uzlových letišť v Evropě.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Brno.cz