Na projektu se bude podílet konsorcium firem SUDOP PRAHA, EGIS RAIL, MORAVIA CONSULT OLOMOUC a METROPROJEKT Praha, které podalo nabídku ve výši 579 170 000 korun.
„Projektanti se zaměří nejen na samotné vedení trati, ale také na hledání nejlepšího řešení, jak ji začlenit do krajiny. Zakázka zahrnuje také připojení centra Jihlavy na vysokorychlostní trať, zapracování technického návrhu budoucího terminálu Jihlava VRT a modernizaci stávající trati z Velkého Meziříčí do Křižanova,“ říká ředitel Stavební správy VRT Správy železnic Jakub Bazgier s tím, že každá část se bude posuzovat v rámci procesu EIA samostatně.
Více než 80 km dlouhý úsek bude zásadní pro napojení centra Vysočiny na systém vysokorychlostních tratí mezi Prahou, Brnem a Ostravou. Zajistí lepší a rychlejší dostupnost krajského města, které tak získá lepší spojení například s Třebíčí nebo Havlíčkovým Brodem.
Při hodnocení zakázky byl kladen důraz na metodiku Best Value Approach (BVA) a Best Value Procurement (BVP). Tyto přístupy pomáhají zadavatelům vybrat dodavatele na základě jejich výkonu, nikoli jen podle nejnižší ceny. Zároveň poskytují nástroje pro minimalizaci rizik během projektu.
Napojení Jihlavy na vysokorychlostní trať zahrnuje rozšíření železniční stanice Jihlava město o nové nástupiště a výstavbu spojovacích kolejí, které umožní přímý vjezd všech vlaků bez nutnosti změny směru jízdy. Navrženy jsou přímé spoje z centra Jihlavy do Prahy s předpokládanou jízdní dobou přibližně 50 minut a do Brna s jízdní dobou okolo 40 minut.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV