Opava: Bude na Těšínské dvou, nebo čtyřproud?

17.10.2021 19:09 | Tisková zpráva

Mikrosimulace ulice Těšínská v Opavě. Pod tímto pro mnohé zprvu nejasným názvem se skrývá průzkum dopravní situace na ulicích Těšínská a Zámecký okruh od křižovatky Ratibořská x Praskova až po železniční přejezd za Ostrojem. Uskutečnit by se měl pracovních dnech od 18. do 22. října.

Opava: Bude na Těšínské dvou, nebo čtyřproud?
Foto: liberix.cz
Popisek: Opava

Monitoring a analýza dopravy v dané lokalitě má přinést odpovědi na otázky: Jaký je vlastně skutečný provoz na Těšínské a Nádražním okruhu? Kolik a kdy zde denně jezdí osobních i nákladních aut, motorek, autobusů, cyklistů? Jaký je vliv chodců na plynulost provozu? Jaké jsou délky front čekajících vozidel či průměrný čas průjezdu úsekem? Důležitá statistická data, která mají vliv na plynulost provozu na těchto tepnách, se budou hodnotit zejména v době dopravní špičky.

„Prozatím se jedná o určitý argumentační boj. Mikrosimulace nám ukáže, jestli je řešením pro optimální fungování především Těšínské ulice dvoupruhová silnice s cyklopruhy po stranách, nebo zanechání čtyř pruhů, jak je tomu dnes. Výstupem budou i konkrétní návrhy, jak situaci optimálně řešit, zejména problematiku stávajících přechodů pro chodce,“ komentuje výzkum Jakub Hvězda, referent dopravy a inženýrských sítí z kanceláře hlavního architekta města Opavy s tím, že už dnes je řada argumentů pro tu či druhou variantu a studie by tak měla nezpochybnitelně ukázat, která z variant bude pro budoucnost Opavy vhodnější.

Velkým problémem jsou již zmíněné přechody pro chodce, které tam, kde nejsou ošetřeny semafory, řidiči prakticky nerespektují. Několik dosavadních vážných střetů chodce s vozidlem jsou dostatečným varováním. Z pohledu platných norem a prioritní bezpečnosti všech účastníků provozu bude nutné vybudovat uprostřed přechodů ostrůvky, čímž také dojde k zásahům do vozovek. A osázet každý přechod semaforem s sebou přináší zase jiné problémy, především ve zdržování dopravy, hlavně té veřejné, která má jízdní řády. Na semaforech postávající vozidla navíc rozhodně neprospějí životnímu prostředí.

Celý monitoring bude město stát 982,5 tisíce korun a je spolufinancováno z rozpočtu Moravskoslezského kraje, projektu „Dopravní model – mikroskopická simulace na ul. Těšínská v Opavě,“ částkou půl milionu korun. V současnosti je majitelem vozovky na Těšínské a Zámeckém okruhu kraj, ale uvažuje se o jejím převedení na město Opavu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vyškov: Rozšiřování betlému pokračuje, povoz přepraví tři cestující

22:05 Vyškov: Rozšiřování betlému pokračuje, povoz přepraví tři cestující

Jeho narození je základem oblíbených zimních svátků a hraje důležitou roli v křesťanském liturgickém…