Celkové náklady stavby dosáhly téměř 180 mil. Kč. Zhotovitelem stavby byla společnost Eurovia, a.s.; realizace díla byla započata 14. října 2010. Stavba jižního mostu, který vede přes Cingrovu ulici a Frýdlantskou dráhu, bude uvedena do provozu v neděli 4. prosince mezi 16. a 17. hodinou, kdy na nový most poprvé vyjedou auta a trolejbusy. Chodníky pro pěší budou zprovozněny v průběhu úterý 6. prosince, celá stavba bude zhotovitelem předána do 13. ledna 2012.
Důvodem stavby nového mostu bylo zajistit pro město Ostravu bezpečné a kapacitní mimoúrovňové křížení Českobratrské ulice s budoucí rychlostní silnicí R56 na Místecké, Cingrově a Cihelní ulici, která se postupně stává dálničním přivaděčem do centra města. Díky realizaci stavby tak dojde k odstranění několika dopravních závad, zvýší se bezpečnost a plynulost silničního provozu a zlepší se silniční napojení centra města na dálnici D1 a rychlostní silnici R56. Nový jižní most do budoucna umožní i kompletní napojení Českobratrské ulice na R56 - tuto část mimoúrovňové křižovatky připravuje Ředitelství silnic a dálnic ČR. Propojení severního mostu se silnicí R56 směrem z centra k dálnici D1 je součástí stavby "Silnice I/56 - prodloužená Místecká, II. stavba" a bude dokončeno v roce 2012. Dokončení silničního propojení jižního mostu je součástí stavby "Silnice I/56 - prodloužená Místecká, III. stavba" (úsek mezi Frýdlantskými mosty a novými mosty na ul. Českobratrská) - tato část je ve fázi územního řízení.
Další články o Ostravě čtěte ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ostrava.cz