Cesta k novému vizuálu trvala několik let. V roce 2005 vyhlásil ostravský magistrát veřejnou soutěž, do níž se přihlásilo 72 soutěžících se 150 návrhy, ale žádný z nich tehdejší porotu nepřesvědčil. O dva roky později, v roce 2007, oslovilo vedení města přímo pražské grafické studio Najbrt, které mělo na svém kontě úspěšnou práci pro společnost PPF, ČD Cargo, Prahu nebo Karlovarský filmový festival.
V následujícím roce předložil Aleš Najbrt se spoluautorem loga Borisem Melušem 6 návrhů, včetně ukázek jejich použití na tiskovinách, reklamních předmětech apod. Vedení města vybralo vítězný návrh, logo OSTRAVA!!! Během následujících měsíců bylo původní logo rozpracováváno do samostatného manuálu a ve druhé polovině roku 2009 začalo jeho faktické zavádění nejen na magistrátu, ale i v ostravských obvodech a městských společnostech.
Ostravské logo je dnes nepřehlédnutelným symbolem moravskoslezské metropole. Když bylo v roce 2008 poprvé představeno, bylo jeho přijetí rozporuplné. Podle průzkumů, které si město nechalo zpracovat v roce zavedení, jej pozitivně přijalo pouze 11 % obyvatel města. Jeho obliba šla ovšem v následujícím období strmě nahoru, v roce 2011 jej přijalo za své už 41,9 % obyvatel a dnes je jedním z nejvýraznějších a nejznámějších českých log a nezpochybnitelným symbolem Ostravy.
Co pro Ostravu znamená logo dnes a jak město vystihuje? Nejen o tom vypovídá klip města, který je současně poděkováním i jeho tvůrcům. Je k zhlédnutí na městském YouTube kanálu ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV