„Stavební povolení na stavbu již město má, práce samotné by mohly začít ještě letos, nebo na počátku roku 2013,“ řekla administrátorka projektu Blanka Doležalová. „Stavba je naplánovaná na necelé dva roky, termín, do něhož lze dotaci čerpat je až v polovině roku 2016,“ dodala Doležalová.
Náklady na přestavbu okolí hlavního vlakového nádraží v moderní přestupní terminál veřejné dopravy budou zhruba 135 milionů korun. Z programu švýcarsko-české spolupráce získá město na tento projekt dotaci zhruba 90 milionů korun. Zastupitelstva Pardubic a Pardubického kraje již před časem rozhodla, že se o zbývající část investice „podělí“ rovným dílem město a kraj. Vzhledem k tomu, že se během projektování předpokládaná cena multimodálního uzlu zvýšila o 31 milionů, musí zastupitelstva obou samospráv výši příspěvku projednat ještě jednou.
V roce 2014 by tedy Pardubice měly mít již nový vstup do města. Před nádražím vznikne nový terminál veřejné dopravy, který budou vedle městské hromadné dopravy využívat i autobusy meziměstské. Doprava od centra města a rychlodráhy do Polabin by se naopak měla této lokalitě vyhnout a směřovat po nové komunikaci za lihovarem. Projekt počítá v okolí nádraží i se zelenými plochami, vodními prvky, ale také s velkým parkovištěm.
Takzvané Švýcarské fondy vyčlenily pro finanční pomoc ČR přibližně 1,744 miliardy korun. Jednou z prioritních oblastí této pomoci je životní prostředí, pro které je z této částky vyhrazeno přibližně 30 milionů franků, tedy téměř 0,5 miliardy korun. Právě o podporu z této kapitoly usilují Pardubice.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pardubice.eu