„Na tuto stavbu máme schválenou dotační podporu z ITI ve výši téměř 100 milionů korun, zbývající náklady půjdou na vrub města. Je to jedna ze staveb, kterou zrealizovat musíme, neboť majitel pozemku pod stávajícím autobusovým nádražím již deklaroval své rozhodnutí tuto plochu využít k nové výstavbě. Navíc, tím, že terminál B přímo naváže na nedávno zrekonstruované přednádraží, v jehož sousedství v budoucnu vznikne nový obchodně administrativní komplex, získají Pardubice ze západní strany zaslouženě důstojný vstup do města,“ konstatoval náměstek primátora Jan Nadrchal s tím, že stavba nového terminálu by měla začít na jaře.
Původně měla být součástí stavby terminálu B i provozní budova, jako zázemí například pro Dopravní podnik města Pardubic či některé odbory pardubického magistrátu. „Vzhledem ke stavu ekonomiky a městského rozpočtu jsme se však, podobně jako u jiných projektů, rozhodli přistoupit k úspornější variantě a z návrhu stavby vyjmout dostavbu administrativní budovy,“ řekl primátor Martin Charvát.
Stavba nového terminálu potrvá zhruba 12 měsíců a celkem přijde na více než 128,5 milionu korun. Pardubice chtějí ale ještě letos vybudovat, s pomocí prostředků z ITI, také terminál u Univerzity Pardubice. „Zatímco terminál B řeší lepší propojení autobusové a vlakové dopravy a jejich napojení na městskou hromadnou dopravu, terminál Univerzita zabezpečí odpovídající infrastrukturu pro jeden z dopravních uzlů ve městě, kde dochází ke křížení regionální a městské hromadné dopravy. Jeho stavba vyjde zhruba na 27 milionů korun“ dodal primátor.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV