Díky finančním prostředkům ze strukturálních fondů Evropské unie bude moci město Plzeň s podporou Správy informačních technologií realizovat projekt, jehož cílem je prostřednictvím modernizace veřejné správy zlepšit a usnadnit komunikaci s občany, vytvořit manažerský informační systém a technologické centrum.
Výraznou změnou bude příprava tzv. elektronického podání, které usnadní občanům i firmám komunikaci s úřady a povede ke snížení nutných návštěv na úřadech. V první fázi projektu bude zavedeno 30 elektronických formulářů různých agend. Následně bude jejich počet rozšiřován.
Dalším z dílčích cílů je vytvoření „zákaznického portálu“ ve veřejné správě, který umožní občanům prostřednictvím osobního účtu získat informace o tom, jaká podání vůči úřadu učinil, zda jsou vyřízena, jaké poplatky má zaplaceny a podobně.
Projekt je realizován v rámci Integrovaného operačního programu Ministerstva vnitra, výzvy č. 09 „Zajištění přenosu dat a informací v územní samosprávě“, z kterého město získalo dotaci ve výši 85 milionů korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: plzen.eu