Průzkum, na jehož základě byly výsledky vyhlášeny, probíhal formou on-line dotazníku, který se skládal z 56 otázek. Dotazník byl začátkem března rozeslán 205 obcím a 22 městským částem hl. města Prahy. Kritéria, na které zástupci obcí odpovídali, byla rozdělena do pěti kategorií: dostupnost úřadu pro občany, transparentnost úřadu, komunikace úřadu, řízení kvality ve veřejné správě a další aktivity úřadu.
Mezi další znaky dostupného úřadu patří například zveřejňování formulářů v elektronické podobě na webových stránkách města, platba poplatků platební kartou, platba vybraných poplatků převodem nebo stav zázemí úřadu. Průzkum ukázal, že celkem 62 % úřadů je bezbariérových, pro rodiče malých dětí je také důležitým aspektem přítomnost dětského koutku nebo přebalovacích pultů.
Znakem přívětivého úřadu je také transparentnost či otevřenost úřadu. Základním bodem jsou pak materiály dokumenty města a úřadu, které je možno snadno dohledat v čitelných formátech na webových stránkách města ke stažení.
Vést otevřenou komunikaci mezi úřadem a obcí na jedné straně a občanem / klientem na straně druhé je rovněž důležitým měřítkem přívětivosti úřadu. Klasickým nástrojem je v dnešní době zpravodaj, jehož podoba je za léta vydávání v naší městské části na velmi vysoké úrovni.
Praha 13 se pravidelně stará o komunikační kanály, jako jsou sociální sítě, webová stránka a mobilní aplikace. Body jsme získali také za možnosti on-line objednávání na konkrétní termín, aplikaci rozklikávacího rozpočtu a za další kritéria.
Zůstat přívětivým úřadem směrem k veřejnosti pro nás zůstává i nadále prioritou.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV