Prostějov: Jaký byl v Azylovém centru rok 2020?

26.02.2021 13:02 | Zprávy

Rok poznamenala nákaza COVID-19. Byl to také rok plný oprav a zlepšení.

Prostějov: Jaký byl v Azylovém centru rok 2020?
Foto: prostejov.eu
Popisek: Prostějov

V obou vlnách omezení a nouzových stavů (tj. jarního i podzimního) v centru vše zvládli s výbornými výsledky, usmívá se náměstkyně primátora Alena Rašková, která má sociální oblast ve své pracovní náplni.

„Byly nakoupeny dezinfekce, ochranné pomůcky, teploměry a bezkontaktní dávkovače na dezinfekci, které byly rozmístěny v celém zařízení. Striktně byla v obou zařízeních dodržována hygiena a pokyny dle nařízení vlády a ředitele Azylového centra. Stále zde probíhá osvěta týkající se nejen nově příchozích klientů a klientek, ale i těch stávajících, která se týká především dodržování hygieny, nošení roušek a řádné dezinfekce rukou. To vše běží i v terénu za pomoci terénního pracovníka.“

Dění v centru však nebyl jen úporný Covid-19. V roce 2020 se zde zrealizoval plán takzvaného kontejnerového bydlení.

„Jde o dva dvojkontejnery pro 12 osob, plus sociální zařízení. Jedná se o řešení hlavně pro zimní období, kdy kapacita Azylového centra dlouhodobě nedostačuje. Projekt byl plně hrazen z rozpočtu města Prostějova,“ doplnila náměstkyně Rašková.

Minulý rok byl také rokem oprav a zvelebování zařízení.

„Budova „vilky“ získala nový vchod do skladu potravin a schodiště. Pro klienty zde máme nové sociální zařízení včetně vytápění. V centru prošly opravou všechny dveře, čímž se uspoří nemalé finance v topné sezóně. Také plastová okna prošla úpravou, seřízením a získala žaluzie. Centrum získalo nové pračky, mikrovlnné trouby, postele, vařiče, skříně a rychlovarné konvice,“ popsal situaci ředitel centra Jan Kalla.

Je třeba zdůraznit, že již čtvrtým rokem probíhá i spolupráce s potravinovou bankou. Všichni klienti, hlavně pak maminky s dětmi, tuto službu využívají na sto procent.

„I v době nouzového stavu se tady snaží klientům a klientkám co nejvíce pomáhat a s potravinovou bankou jsou v neustálém kontaktu. Děti dostali i školní pomůcky, což bylo také jistě velikou pomocí,“ doplnila náměstkyně Rašková.

Stále platí, že po dobu velkým mrazů mají lidé bez domova, kteří žijí na ulici, zajištěn bezplatný pobyt včetně nouzového přespání. Každý má možnost využít sociální zázemí k hygieně, vyprání a následně hned usušení prádla a v neposlední řadě mohou využít konzultace a pomoc při řešení tíživé situace se sociálním pracovníkem. Každý nový klient Azylového centra Prostějov dostává potravinový balíček, každý den se vydává čaj, káva a instantní polévka.

„Díky spolupráci s potravinovou bankou a supermarkety z okolí poskytujeme klientům pravidelnou potravinovou pomoc v podobě základních, ale i jiných potravin a hygienických prostředků,“ dodal ředitel Kalla.

Informovanost probíhá intenzivně i v terénu. Terénní pracovník umisťuje informační letáky v místech, kde se tito lidé zdržují, komunikuje s nimi a snaží se je navést do azylového centra, kde na ně čeká výše zmíněná pomoc.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

MUDr. Jiří Mašek byl položen dotaz

Jak navrátit důvěru lidem ve stát?

Jestli vám rozumím správě, za poklesem důvěry lidí ve stát vidíte působení této vlády. Podle mě je teda problém mnohem hlubší a přesahuje tuto jednu vládu, ale spíš by mě zajímalo, jak budete chtít tuto důvěru obnovit? A divíte se, že lidí státu nevěří, když se většina z nás má stále hůř, i když řád...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Havířov: Tři králové navštívili havířovskou radnici

10:34 Havířov: Tři králové navštívili havířovskou radnici

S písní na rtech a radostným poselstvím dorazili Tři králové z Charity Český Těšín na Magistrát měst…