Studentský projekt hodlá představit temnou historii Mladé Boleslavi

09.08.2015 11:39 | Zprávy

Změnit vnímání Mladé Boleslavi pouze jako průmyslového města – především o to se snaží projekt studentů Vysoké školy obchodní v Praze s názvem Simply Dark. Jeho cílem je atraktivní a netradiční formou zvýšit povědomí o historických památkách, které se ve městě nacházejí.

Studentský projekt hodlá představit temnou historii Mladé Boleslavi
Foto: cenapp.cz
Popisek: Mladá Boleslav

K tomu slouží zaměření pozornosti na temné okamžiky historie Mladé Boleslavi a místní legendy. Projekt je zatím zpracován pouze teoreticky, zástupci města však mají zájem o jeho realizaci. "Jsme přesvědčeni, že projekt pomůže propagaci našeho města," řekl náměstek primátora Daniel Marek.

Posluchači Vysoké školy obchodní v Praze v rámci studia Managementu v cestovním ruchu již pátým rokem vytvářeli marketingové studie pro rozvoj českého turismu. V letošním roce se zaměřili i na Mladou Boleslav. Zhodnotili její současnou návštěvnost, nabídku turistických programů,  konkurenceschopnost a navrhli konkrétní projekt pro podporu místního cestovního ruchu.

K realizaci jen krok

„Studenti provedli důkladnou analýzu silných a slabých stránek města, dokonce jej i osobně navštívili, aby se na vlastní kůži seznámili s jeho atmosférou. Díky tomu byli schopni poznat a pochopit, co město nabízí a vytvořit pro něj projekt, který bude aplikovatelný v praxi,“ říká Ing. Petra Benešová, garant kurzu Případové studie z cestovního ruchu, v rámci kterého studentské práce vznikají.

Projekt pro Mladou Boleslav je prozatím ve fázi teoretického návrhu, nicméně vedení města se již s návrhem seznámilo a v současné době se vedou jednání o jeho možné realizaci. „Samozřejmě chceme, aby se projekt Simply Dark ujal. Máme z Mladé Boleslavi zprávy, že se jim naše nápady libí. Pokud se to podaří, rádi bychom na realizaci s městem spolupracovali a projekt takto oživili,“ uvedl student VŠO David Růžička, který se na vytváření projektu podílel.

Mladá Boleslav jako nešťastné město

Studenti nalezli velký potenciál v temné minulosti Mladé Boleslavi a tajemných legendách spojených s různými lokalitami města. V projektu se proto zaměřili například na jeho založení Boleslavem II., působení Jednoty bratrské a úpadek v období Třicetileté války, kdy z Mladé Boleslavi odešla inteligence, nastalo drancování a zasáhly ji požáry i morové epidemie. Z legend studenty zaujaly zejména pověsti o boleslavském věnci, zlém snu mladého mlynáře, krutém boleslavském řezníkovi a tajemných chodbách u mladoboleslavského hradu.

Zaměřeno na studenty

Jádrem projektu je prohlídka města a jeho atraktivit, určená pro středoškolské studenty ve věku 14 až 20 let. Tato cílová skupina bývá často přehlížena a nabídka produktů pro ni je velmi omezená. Autoři projektu se proto rozhodli vytvořit pro střední školy produkt na míru. Prohlídka je uzpůsobena tak, aby studenty zaujala a zvýšila jejich zájem o poznávání města Mladá Boleslav. Navíc se zde naskýtá možnost účinné propagace ve spolupráci s Vysokou školou obchodní, která svoji komunikaci také cílí na středoškoláky.

Hlavní postavou programu je takzvaný Smrťák, v jehož kostýmu průvodce návštěvníky Mladé Boleslavi seznámí s její temnou historií. Provede je hradem, kde jim odvypráví tajemné legendy, i muzeem automobilového závodu Škoda, ve kterém poznají moderní tvář města. Pro doplnění celkové atmosféry bude k obědu připraveno speciální „dark menu“ v místní restauraci.

Celodenní program oživí soutěž „O Ďáblův trůn“. V té vyhraje třída, která v centru Mladé Boleslavi nalezne Pekelný trůn (původním názvem Dračí trůn, umělecké dílo Petra Vaňka) a nejoriginálnějším způsobem na něm vyfotografuje svého pedagoga. Každý člen vítězného týmu obdrží tři bezplatné vstupenky do městského bazénu a voucher na tři vstupenky do Městského divadla Mladá Boleslav s platností 1 rok.

Přínos pro město i pro studenty

Výsledný projekt má samozřejmě pomoci Mladé Boleslavi ke zvýšení její návštěvnosti a rozproudění cestovního ruchu. Jeho vypracování však obohatilo také studenty, kteří jej připravili. „Pro mě bylo velmi přínosné zejména to, že mě celý tým, který skýtal asi 40 lidí, zvolil do pozice manažerky projektu. Byl to skvělý pocit. Znamenalo to, že mi věří, ale zároveň to pro mě byl také závazek. Věděla jsem, že je nemůžu zklamat,“ uvádí Martina Lacingerová, manažerka projektu a studentka VŠO.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Slavnostní účtenková loterie

Paní Schillerová, nemyslíte si, že by bylo lepší, kdyby se zabývali zaměstnanci najati na účtenkovou loterii něčím užitečnějším? Nebo že bychom mohli za účtenkovou loterii ušetřit a tyto finance raději dát či rozdělit mezi pečovatelské domy na podporu důstojného stáří? Nemyslíte si, že by taková čás...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Znojmo: Město přivítalo prezidentskou návštěvu

22:31 Znojmo: Město přivítalo prezidentskou návštěvu

V úterý 12. listopadu vítalo město Znojmo vzácnou návštěvu – prezidenta České republiky Petra Pavla …