Hravost a hloubka: Ta Třebíč
Kampaň si hravě pohrává s jazykem i emocemi. Vědomě pracuje s názvem města a jemně podtrhuje jeho unikátní atmosféru prostřednictvím hesel: Ta Třebíč, Tajemná Třebíč, Jemná Třebíč. Třebíč není jen městem pevnosti, hradeb a historie, ale i místem jemnosti, tolerance a pestrosti, což odkazuje na historický fakt a také jeden z důvodů zápisu třebíčských památek na seznam UNESCO – a to, že po dlouhá staletí vedle sebe smírně žila židovská i křesťanská komunita. „Součástí kampaně je i hra se slovy, která upozorňuje na to, že Třebíč je ženského rodu, ta Třebíč, nikoliv ten Třebíč, jak někteří chybně používají,“ uvedl starosta Pavel Pacal.
Příběhy z Třebíče a o Třebíči
„Při tvorbě programů, nabídek, a především propagačních materiálů dbáme na to, že cestování je především zábava. Návštěvníci hledají zážitkové poznání, zábavu a stručné, atraktivní informace, které jsou snadno zapamatovatelné. Marketingová forma sdělení je proto navržena jako srozumitelná, jednoduchá, zábavná a originální,“ vysvětlil Pavel Pacal. Klíčem k efektivnímu oslovení turistů je storytelling – komunikace prostřednictvím příběhů. Třebíč je totiž místem příběhů, které jsou v českém i světovém kontextu jedinečné.
Grafický vizuál Tajemná Třebíč
Vizuál kampaně je navržen jako hravá a interaktivní prezentace témat, připomínající skládání puzzle. Každé téma kampaně je vizuálně reprezentováno jako kostka či část většího celku, postupně odhalující hloubku a tajemství Třebíče. Tato grafická forma nejenže evokuje objevování a zážitkové poznávání, ale také poutá pozornost návštěvníků svou promyšlenou kompozicí a tajemností. Vizuály propojují černobílé záběry pro zdůraznění historických a tajemných prvků s barevnými snímky pro jemné, živé akcenty, čímž vytvářejí harmonii mezi tradicí a současností.
Máte důvěru k instituci papeže coby hlavy katolické církve?Anketa
Obsah kampaně pro rok 2025
Kampaň pro letošní rok je vystavěna na čtyřech tematických pilířích, které odrážejí rozmanitost a jedinečnost Třebíče.
První z pilířů se soustředí na zámecký areál a monumentální baziliku svatého Prokopa. Tato stavba, zapsaná na seznamu UNESCO, je symbolem trvalé hodnoty a lidského umu. Návštěvníci se mohou těšit na kostýmované prohlídky, objevování historie opatství, příběhy mistrů kameníků a interaktivní expozice, jako jsou Cesty časem nebo Zmizelá Třebíč. Zámecký areál s bylinkovou zahrádkou, ledovnou a muzeem nabízí nejen poznání, ale i zážitky pro všechny věkové skupiny.
Druhý pilíř kampaně zdůrazňuje význam židovské čtvrti a hřbitova, které rovněž nesou označení UNESCO. Židovská čtvrť je místem příběhů, tradic a architektonických unikátů, od Zadní synagogy po Dům Seligmanna Bauera. Expozice věnované židovské kultuře propojují historii s autentickými zážitky. Speciální akce, jako jsou otevřené dvorky nebo tematické prohlídky, umožní návštěvníkům nahlédnout do života a zvyků třebíčských Židů.
Třetí pilíř kampaně se zaměřuje na osobnosti spojené s Třebíčí. Pro rok 2025 je hlavní osobností Antonín Kalina, zachránce stovek židovských dětí během druhé světové války.
Čtvrtým pilířem jsou novinky, které se v Třebíči pro letošní rok připravují. Například znovuotevření rekonstruovaného koupaliště Polanka nebo zcela nové tematicky zaměřené prohlídky po městě s průvodci různých profesí.
Tajemná Třebíč následuje po sérii marketingových kampaní: Zažijte Třebíč (2020), Poznejte Třebíč (2021), Ochutnejte Třebíč (2022-2024).
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV