Z participujících škol se ozývá pozitivní ohlas. Stěžejní bod úspěchu je přikládán působení psychologa v rámci celého systému školy. Práci psychologa zhodnotil ředitel ZŠ na Václavském nám. Vladimír Pařízek: „Psycholog dochází do vyučování a sleduje žáky, kteří potřebují pomoc. Doporučuje nám vzdělávací opatření. Je taky dostupnější než psycholog v pedagogicko-psychologické poradně a poskytuje okamžitou intervenci,“ uvedl ředitel Pařízek.
Dle ředitelky ZŠ Mládeže Romany Loydové zvýšil projekt samotnou kvalitu školy v oblasti poradenství: „Stále častěji provádí psycholožka osobní intervenci, obracejí se na ni nejen žáci, ale i rodiče. Většina učitelů si její přítomnost ve škole pochvaluje a oceňují přínos v práci se třídou,“ chválí působení psycholožky ředitelka.
Dvojí práci měl psycholog v ZŠ a MŠ Pražská. V rámci MŠ se jednalo o dlouhodobou práci se zaměřením na problémy v chování a se zvládáním emocí, kdežto v ZŠ byla dlouhodobá práce věnována především poruchám učení, výchovným, rodinným a osobním problémům. Díky mapování vztahů ve třídách dokázal psycholog usnadnit práci pedagogům a působil tak preventivně, např. v problematice šikany.
Do projektu se zapojilo celkem 5 škol, a to základní školy Václavské náměstí, Pražská, Mládeže, Prokopa Diviše v Příměticích a JUDr. Josefa Mareše. V poslední jmenované škole působila psycholožka ve školním roce 2015/2016 a po ukončení spolupráce má škola problém sehnat psychologa na poloviční úvazek. I tento projekt tedy provází úskalí. Dalším z nich je poskytování služeb pouze 2 dny v týdnu: „Vzhledem k celkovému vysokému počtu žáků na škole a s přihlédnutím k narůstající potřebě služeb psychologa je nezbytné, aby byl specialista ve škole přítomen každý den.“ konstatovala ředitelka ZŠ JUDr. Mareše Eva Hubatková.
Město do projektu Psychologové do škol investuje ročně 750 000 Kč, jako zřizovatel školám poskytuje finanční prostředky, které pokryjí náklady na zaměstnání psychologa na poloviční úvazek. Školy mají možnost získat další finance z projektů EU, i s ohledem na to již navýšení financování není v plánu. Suma sumárum, dá se říci, že jde o projekt pozitivně hodnocený s přínosem pro všechny, kterých se dotýká, ať už jsou to žáci, pedagogové nebo celé rodiny. Okamžitá intervence, prevence, zvýšení efektivity poradenských služeb a hlavně pomoc na správném místě.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV