Takže hezké odpoledne, vážené dámy, vážení pánové, vážený pane ministře. Já už jsem tady k tomuto návrhu mluvit několikrát a musím říct, že můžu chápat dobré úmysly předkladatelů, ale to je tak všechno, co jsem si z toho návrhu zákona vzal. Musím říct, že obecně komplexní prohibice vždycky znamená problém. A když jsem pokládal otázky na výboru, kolik třeba kamiónů nebo řidičů bylo postiženo tím, že předjížděli nebezpečně nebo, kde neměli, protože už dneska máme na dálnicích úseky, kde je zákaz předjíždění kamionů, tak se mi odpovědi nedostalo. Já si myslím, že je tady prostě problém jinde. Tady nekoná Dopravní policie České republiky, to je potřeba si říct.
Na jedné straně můžeme všichni pochopit (Silný hluk v sále.) - já bych poprosil, já můžu začít znova tamhle doleva klidně, tak jak chcete. Takže vážené dámy, vážení pánové, já bych s dovolením začal podruhé, aby mě všichni slyšeli, protože si myslím, že bychom neměli opakovat chyby a poučení z této chyby doufám nastane potom, až tento návrh zákona v nějaké podobě odmítneme.
Já musím říct, že všichni chceme mít zboží dneska, jsme spotřební společnost. Všichni víme, že zboží nám vozí kamiony a že kamiony nám na silnicích vadí, protože zdržují, občas hazardně předjíždějí, je to vždycky závod kdo z koho o ty dva tři kilometry rychleji, pak se tvoří kolony. Je to nepříjemné, je to i nebezpečné. Ale na druhé straně víme také, že pokud bychom udělali - alespoň většina si myslím, že to ví - komplexní zákaz předjíždění kamionů, že prostě by ta situace mohla a pravděpodobně by byla daleko horší.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV