Baxa (ODS): Základní škola jako inspirativní místo pro všechny žáky

09.09.2021 10:01 | Zprávy

Vstupem do první třídy nesmí pro žádné dítě skončit dětství. První stupeň nemá hledat to, co dítěti nejde. Má naopak odhalit, v čem dítě vyniká, a patřičně to podpořit.

Baxa (ODS): Základní škola jako inspirativní místo pro všechny žáky
Foto: Redakce
Popisek: Martin Baxa (ODS)

Aby dítě získalo ke škole kladný přístup, musí v něm první roky školní docházky podpořit přirozenou zvídavost. Druhý stupeň pak nesmí být prostředím, kde skončí jen žáci, kteří se nedostanou na víceletá gymnázia. Musí v dítěti rozvinout jeho talent, prohloubit jeho schopnost pronikat do zákonitosti věcí a dobře jej připravit na další cestu vzděláním.

Zreformujeme rámcové vzdělávací programy směrem ke snížení objemu učiva a hlubšímu porozumění vyučované látce.

Stanovíme jádrové učivo a vytvoříme vzorové vzdělávací programy. Umožníme jednotlivým školám, aby se samy rozhodly, zda je využijí, nebo si vypracují vlastní. Jádrové učivo bude směřovat k rozvoji klíčových kompetencí a gramotností, jako jsou občanské vzdělávání a etická výchova, finanční a mediální gramotnost a kritické myšlení.

Velký důraz budeme klást na rozvoj kreativity a týmové spolupráce.

Soustředíme se na zlepšení kvality výuky na druhém stupni základních škol tak, aby na něm přirozeně pokračovala valná většina žáků z prvního stupně. Podpoříme učitele v individuální výuce a práci s různorodými kolektivy žáků, která umožní rozvoj potenciálu žáků se sociálním a jiným znevýhodněním, stejně jako žáků mimořádně nadaných.

Zaměříme se na regionální rozdíly v kvalitě vzdělávání. Podpoříme intervenční a rozvojové programy na pomoc regionům s podprůměrnými výsledky vzdělávání. Podpoříme práci s rodinami dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí a dětí s odlišným mateřským jazykem.

Vedle standardního hodnocení známkami budeme klást důraz na sebehodnocení, portfoliové hodnocení a využívání digitálních technologií.

Vytvoříme systém státem garantovaných národních srovnávacích zkoušek, které poskytnou zpětnou vazbu žákům, rodičům, školám i kariérovým poradcům.

Zlepšíme vybavení základních škol v oblasti IT a rychlého a bezpečného internetu. Budeme investovat do zvyšování digitální gramotnosti učitelů.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Majerová (Trikolora): Na to člověk nemusí být ekonom...

18:05 Majerová (Trikolora): Na to člověk nemusí být ekonom...

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k reakcím ekonomů na prohlášení Petra Fialy, že Češi…