Ministerstvo dopravy totiž včas nereagovalo na změny dvou zákonů, díky čemuž mohou být České dráhy vyloučeny ze všech nabídkových řízení a vytěsněni z poskytování veřejné železniční dopravy.
Dne 1. října 2016 nabyl účinnosti nový zákon o zadávání veřejných zakázek a současně byl novelizován zákon o veřejných službách v přepravě cestujících. Z těchto změn vyplývá nová povinnost pro objednatele veřejných služeb vyloučit z nabídkového řízení vybraného dopravce, pokud nemá zaknihované akcie. České dráhy mají ze zákona o Českých drahách akcie v listinné podobě, jejich zaknihování navíc tento zákon brání. Dnes máme 16. listopadu, tedy více jak měsíc a půl po nabytí účinnosti nového zákona o veřejných zakázkách, a ministerstvo dopravy teprve začíná řešit, jak z patové a vpravdě kritické situace ven!
Jediná cesta, jak předejít totálnímu kolapsu veřejné dopravy na železnici, je cesta legislativní. Je zapotřebí buď novelizovat zákon o zadávání veřejných zakázek, nebo novelizovat zákon o Českých drahách. Jde samozřejmě o čas, na klasický legislativní proces není prostor. Novela proto musí být předložena formou poslanecké iniciativy ve zrychleném režimu, tj. vyslovením souhlasu se zákonem již v prvním čtení.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV