Na pravidelném zasedání výboru pro územní plánování, který se konal na konci minulého týdne, byly diskutovány jedny z největších dopravních projektů v Hradci Králové v příštích deseti letech. Vedle křižovatky Mileta a jejího napojení na hradeckou fakultní nemocnici a nadjezdu Koutníkova se výbor zabýval zdvojkolejněním tratí z Hradce Králové nejen do Pardubic, ale také do Chlumce nad Cidlinou nebo Týniště nad Orlicí. Projednána byla také výstavba severní tangenty a jižní spojky včetně harmonogramů. Jednání se kromě členů výboru pro územní plánování zúčastnili zástupci Ředitelství silnic a dálnic ČR, Správy železnic a koordinátor zvojkolejnění tratí spolu s odbornými konzultanty.
„Měli jsme na stole důležité dopravní projekty v Hradci Králové, které je třeba začít intenzivně řešit, aby jejich realizace mohla proběhnout co nejdříve. Řešili jsme zejména nadjezd Koutníkova, který má zásadní statické závady, proto bude v budoucnu třeba kompletně vyměnit mostní konstrukci. Věřím, že k rekonstrukci dojde v několika nejbližších letech,“ říká investiční náměstek primátora Jiří Bláha. Diskutovaným tématem byla také křižovatka Mileta a její napojení na hradeckou fakultní nemocnici. Do konce příštího roku by mělo být zadáno zpracování dokumentace pro stavební povolení. „Napojení křižovatky Mileta na hradeckou fakultní nemocnici je záležitost města a je cílem vše zkoordinovat tak, aby nedošlo ke zdržení samotné stavby křižovatky Mileta a její kolaudace,“ říká náměstek Bláha.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV